تحولات منطقه قفقاز در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با اعضای مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و سفیر ایران در باکو خبرداد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: روز گذشته نشست مشترکی با حضور اعضای مجمع نمایندگان شمال غرب کشور از جمله علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو و همچنین تعدادی از مسئولان و کارشناسان معاونت خارجی وزارت اطلاعات پیرامون تحولات قفقاز برگزار شد.

وی افزود: تعدادی از کارشناسانی که سابقه سفارت در جمهوری آذربایجان داشتند، از آنها برای حضور در این نشست دعوت شده بود که از جمله می‌توان به احد قضائی که سفیر ایران در باکو را دارند، اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه درک بسیار واقع‌بینانه‌ای نسبت به تحولات قفقاز و جمهوری آذربایجان بین نهادهای مربوطه در نهادهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. این درک، محاسبه و تحلیل واقع‌بینانه از شرایط جمهوری آذربایجان و تحولات قفقاز چشم‌انداز روشنی را در خصوص آینده منطقه و ارتباط جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش به ویژه جمهوری آذربایجان در پیشرو قرار می‌دهد.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: جلسه بسیار رضایت‌بخش و مفصلی بود. امیدوارم این جلسات تداوم داشته باشند و خروجی آن به تدوین یک سند راهبردی در خصوص سیاست‌های ایران در منطقه قفقاز و همسایگان ایران در قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان منجر شود.

کد خبر 528718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.