گرانی زمین‌های خوانسار عرصه را برای شهروندان تنگ کرده است

فرماندار خوانسار گفت: اکنون گرانی زمین‌های خوانسار عرصه را برای شهروندان تنگ کرده است و خرید و فروش‌های بی‌پایه و اساس موجب آسیب اجتماعی و مهاجرت شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسلم‌زاده امروز (پنجشنبه) در مراسم معارفه نخستین شهردار ویست، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی خوانسار از شهر و شهرداری ویست در پیشبرد اهداف حمایت لازم را انجام دهند.

وی گفت: شورا و شهرداری زمانی موفق هستند که برنامه مشخصی از وضعیت شهر تدوین کرده و منطبق با آن دنبال پاسخ به مطالبات مردم باشند تا به اهداف دست یابند.

فرماندار خوانسار افزود: انتخاب شهردار حق شورا است و در انتخاب شهردار و دهیاری دخالتی نداشتیم، شهردار بازوی قوی فرمانداری است و از شهردار ویست انتظار مردمی بودن داریم.

مسلم زاده گفت: در ساختار شهر از لحاظ عمرانی و اجتماعی تصمیماتی باید گرفته شود تا هویت و ساختار اسلامی شهر حفظ شود.

وی با بیان اینکه در صنعت گردشگری نرخ شهر نباید گران شود، افزود: اکنون گرانی زمین‌های خوانسار عرصه را برای شهروندان تنگ کرده است و خرید و فروش‌های بی‌پایه و اساس موجب آسیب اجتماعی و مهاجرت شهروندان شده است.

توسعه شهری متناسب با فرهنگ بومی منطقه به پیش ببرند

در ادامه امام‌جمعه خوانسار اظهار کرد: تشکیل شهر و سیر تحولی آن نباید به تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی شهر آسیب برساند.

رسول خواجه‌کریمی با بیان اینکه شهر خوانسار آسیب فرهنگی دیده و در رنج هستیم، گفت: ساخت و سازهای شهر خوانسار با نماد اسلامی همخوانی ندارد و با کشور فرانسه همخوانی دارد.

وی تأکید کرد: مسئولین شهر ویست توسعه شهری را متناسب با فرهنگ بومی منطقه به پیش ببرند تا طعم شهر در کام مردم تلخ نشود.

امام‌جمعه خوانسار با بیان اینکه فرهنگ و تمدن اسلامی در اولویت ساخت و سازهای شهری قرار گیرد و نمادهای اسلامی به غیر اسلامی تبدیل نشود، گفت: زندگی شهری نباید موجب فاصله طبقاتی شود.

خواجه کریمی با بیان اینکه آپارتمان نشینی توسعه ناهماهنگ است و انتظار داریم شهرداری ویست مجوز بلند مرتبه سازی در شهر را صادر نکند، گفت: تغییرات موجب می‌شود که شهر اسلامی نشود، غفلت بلایی سنگین است که جبران ندارند.

کد خبر 528716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.