استونی؛ پیشرو دستاوردهای معماری قرن بیستم

وجود معماری عصر اتحاد جماهیر شوری در استونی، عنوان بهترین نقطه دنیا از حیث معماری قرن بیستم را برای این کشور به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتحادیه معماران استونیایی با معرفی بهترین بناهای ساخته شده طی یک قرن اخیر، صدمین سالگرد تأسیس مؤسسه خود در کشور را جشن گرفتند. کیفیت معماری سازه‌های دوران اتحاد جماهیر شوروی در استونی این کشور را در جایگاه اول کشورهای اروپایی از حیث معماری قرار داده و عنوان بهترین نقطه قاره برای معماری قرن بیستم را برای آن به ارمغان آورده است. محققان بر این باور هستند که بناهای آن دوران از اهمیتی بسیار بالا برخوردار بوده و توانسته است ارزش خود را تا به امروز حفظ کند. اتحادیه معماران استونیایی به منظور حفظ و تداوم شکوه معماری عصر اتحادیه جماهیر شوروی در صدمین سالگرد تأسیس مؤسسه خود، یک بار دیگر به گرامیداشت این سبک معماری پرداختند.

استونی؛ پیشرو دستاوردهای معماری قرن بیستم

در بزرگداشت معماری قرن بیستم تنها سازه‌های عمومی مورد تجلیل قرار گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساختمان ریگیکوگو در قلعه تومپئا (که در بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۲ ساخته شد)، ساختمان ساحلی پارنو (۱۹۳۸-۱۹۳۹)، ایستگاه آتش‌نشانی تالین (۱۹۳۹)، مرکز جشنواره آهنگ تالین (۱۹۶۰)، پاویون گل (۱۹۶۰) و کافه Tuljak در تالین (۱۹۶۶-۱۹۶۴)، دانشکده فنی Jäneda (۱۹۷۵)، مرکز ورزشی Tehvandi (۱۹۷۸) در شهر اوتپا، بالگردگاه لیناهال تالین (فرودگاهی خصوصی در ارتفاع هفت متری سطح دریا که در سال ۱۹۸۰ بنا شد) و در نهایت، گلفروشی تاناو در شهرستان کاراج اشاره کرد.

موزه معماری استونی که در محله Rotermann تالین بنا شده، ساختمانی تاریخی است که بهترین نمونه معماری صنعتی کشور و حتی قاره اروپا به شمار می‌رود. این ساختمان با نمای بسیار شگفت‌انگیز، بام، مبلمان و آثار هنری خود به شهرتی جهانی دست یافته است و تاریخ معماری قرن بیستم استونی را با شکوه تمام به تصویر می‌کشد.

استونی؛ پیشرو دستاوردهای معماری قرن بیستم

کد خبر 528697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.