شهرداری باید به سمت درآمد پایدار حرکت کند

شهردار بلداجی گفت: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند بنابراین برای اداره شهر نیازمند حرکت به سمت درآمد پایدار هستند

رسول خوشکام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند لذا برای اداره شهر نیازمند حرکت به سمت درآمد پایدار هستند.

وی افزود: در این راستا کارخانه‌ای در سالیان گذشته در شهر تأسیس شد که ۴۹ درصد سهام آن متعلق به شهرداری است. با بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار و حدود ۸۰۰ میلیون تومان از تسهیلات ریالی کارخانه سال گذشته تسویه شد.

خوشکام تصریح کرد: پیگیر پرداخت تسهیلات ارزی هستیم تا تسهیلات کارخانه به طور کامل و در سال‌های آتی تسویه شود و درآمد مطلوبی برای شهر ایجاد کند.

وی ادامه داد: این کارخانه تولید کننده شیره خرما است و می‌تواند تولیدات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کند؛ برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد درآمد پایدار کارخانه در حال انجام است.

خوشکام تصریح کرد: پارک‌ها و فضای سبز شهر نیز باید به سمت درآمد پایدار سوق داده شود؛ در این راستا می‌توان با ایجاد پارک ترافیک کودکان و ایجاد چمن مصنوعی برای جوانان در فضای سبز شهری، درآمدی برای شهرداری ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در شهر بلداجی پارکینگی برای خودروهای سنگین وجود ندارد، تاکید کرد: نبود پارکینگ مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. ایجاد یک پارکینگ موجب ساماندهی این خودروها شده و همچنین درآمدزایی برای شهرداری را به دنبال خواهد داشت.

شهردار بلداجی عنوان کرد: نسبت به اخذ مالکیت در قسمت حاشیه سد چغاخور اقدام شده است تا بتوان به صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، اقدامات مناسب را انجام داد.

کد خبر 528692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.