شلمزار می‌تواند قطب گردشگری چهارمحال و بختیاری شود

شهردار شهر شلمزار، گفت: این شهر می‌تواند قطب گردشگری استان شود.

افشین بهمنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مدت ۱۱ ماه فعالیت خود در شهرداری شلمزار اقداماتی انجام دادیم، اما کمبود اعتبارات اجازه فعالیت بیشتر را نداد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل شهر در حوزه آسفالت است، افزود: خیابان‌های شهر نیازمند روکش آسفالت بوده و اگر اعتبار لازم تأمین شود این امر جز برنامه‌های شهرداری است.

شهردار شلمزار تصریح کرد: در سنوات گذشته زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع برای احداث پارک بانوان خریداری و کارهای مقدماتی در آن انجام شده است اما به دلیل نبود اعتبار رها شده است. حصار کشی این پارک مدنظر شهرداری است تا در راستای توسعه فضای سبز به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: شهر شلمزار مرکز شهرستان کیار است که با وجود دریاچه و قلعه تاریخی صمصام السلطنه می‌تواند به عنوان قطب گردشگری استان معرفی شود. با همکاری میراث فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی می‌توان یک طرح بوم گردی در قلعه صمصام السلطنه اجرا کرد.

بهمنی ادامه داد: برای گردشگری در دریاچه شلمزار مطالعات و طرح مصوب موجود نیست لذا ردیف اعتباری در بودجه ندارد؛ در این راستا قراردادی با جهاد دانشگاهی استان به مبلغ ۹۰ میلیون تومان منعقد شده که تاکنون یک سوم این مبلغ پرداخت شده است.

وی افزود: در این مطالعه یک طرح گردشگری برای دریاچه مدنظر است تا اعتبار لازم برای آن جذب شود؛ این دریاچه در حدود چهار کیلومتری شهر قرار دارد و تاکنون امکاناتی برای گردشگران در آن لحاظ نشده است.

شهردار شلمزار اظهار کرد: شلمزار در حوزه المان‌ها و مبلمان شهری حرفی برای گفتن ندارد، لذا می‌توان المان‌های شهری را در میادین متناسب با نام آن میدان‌ها، نصب کرد.

وی اضافه کرد: شلمزار قطب ورزش دو میدانی کشور است و ورزشکاران این شهر همواره مقام بین‌المللی و کشوری به دست آورده‌اند. می‌توان المانی متناسب با این ویژگی در شهر نصب کرد.

بهمنی ادامه داد: پارک‌های شهر فاقد مبلمان، فضاسازی و روشنایی مناسب است که بسته به میزان اعتباری تخصیص داده شود این امور در برنامه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روها کفپوش گذاری مناسب ندارند و اجرای این کار مهم در برنامه شهرداری قرار دارد، گفت: احداث یک مجتمع رفاهی در مسیر تونل زره مدنظر است که در ابتدا باید زمینی برای این امر اخذ شود تا منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شود.

کد خبر 528687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.