«وقف» یکی از شاخه‌های پولی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه وقف یکی از شاخه‌های پولی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افزایش منافع فقط به زراعت و ساختمان‌سازی نیست و باید به‌سوی مزیت‌های نسبی دیگری که در جامعه وجود دارد هم پیش برویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سارمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز چهارشنبه (۲۱ مهر) در حاشیه افتتاح نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» با بیان اینکه موقوفات زیرساخت سازمان اوقاف هستند، اظهار کرد: افزایش منافع فقط به زراعت و ساختمان‌سازی نیست و باید به‌سوی مزیت‌های نسبی دیگری که در جامعه وجود دارد هم پیش برویم.

وی ادامه داد: در افزایش منافع هم به‌سمت و سوی بهینه‌سازی بهره‌وری رفتیم که در همین نمایشگاه شاهد برخی از این کارها هستید و هم به سراغ معاونت علمی ریاست جمهوری رفته‌ایم تا پروژه‌هایی را به ما معرفی کنند؛ این پروژه‌ها می‌توانند تحریم را از طرفی خنثی کنند و از طرفی قدرت نرم ما را افزایش دهد و نیازهای مردم را برطرف کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: واردات تجهیزات پزشکی حدود ۴۰ میلیون دلار برای کشور هزینه می‌برد که اگر ما در داخل این تجهیزات را تولید کنیم این رقم را به نصف و کمتر از نصف تبدیل می‌کنیم؛ اگر در تولیدات کشاورزی وارد شدیم به این دلیل است که امنیت غذایی برای ما با اهمیت است؛ به طور کلی وقف در تمام ساحت‌هایی که قدرت دارد، وارد می‌شود و استقبال می‌کند.

خاموشی گفت: هر روز ملاقات‌هایی داریم که بتوانیم در زمینه تجاری‌سازی کمک کنیم؛ ما نظام بانکی نیستیم و مسئولیت خودمان را برای حفظ سرمایه وقف می‌دانیم و اگر این سرمایه چندین برابر شود، قطعاً استقبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وقف یکی از شاخه‌های پولی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: وقف‌های بزرگی در حال صورت گرفتن است؛ مردم زمانیکه ببینند وقف در مسیر صحیح قرار می‌گیرد، خودشان برای وقف کردن انگیزه پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف در جهت خودش حرکت می‌کند و به تمام نیات عمل می‌کنیم، تاکید کرد: ما نیات دانش و توسعه دانش و بهینه‌سازی قدرت نرم خودمان را برای وقف کردن ترویج می‌کنیم.

کد خبر 528671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.