۶۶ ایستگاه مترو برای روشندلان مناسب سازی شده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: از مجموع ۱۴۱ ایستگاه در حال بهره برداری تعداد ۷۷ ایستگاه دارای مسیر روشندلان طراحی شده که این کار با توجه به ضرورت، در سایر ایستگاه‌ها نیز در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، علی عبداله‌پور اظهار کرد: افراد نابینا هم حق استفاده از تمام امکانات و حقوق شهروندی را دارند و باید مساوی با دیگر شهروندان از امکانات و تسهیلات رفاهی سهمی داشته باشند.

وی افزود: ما به نوبه خود این موضوع را سال‌ها است در اولویت قرار داده‌ایم اگر چه هنوز تا رسیدن به وضعیت مناسب فاصله داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه خط یک ،۶۸ درصد، خط ۲، ۶۸ درصد، خط سه، ۳۶ درصد، خط چهار، ۵۷ درصد، خط پنج، فاقد، خط شش ۷۱ درصد و خط هفت ۵۰ درصد داری مسیر نابینایان است، خاطرنشان کرد: تصمیم خوبی که در این سال‌ها گرفته شد این است که ایستگاه‌های تازه تأسیس موظف به اجرای مصوبات الزام در خصوص وجود خطوط بساوایی بوده و در زمان تحویل گیری ایستگاه‌ها این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.

عبداله‌پور تصریح کرد: از مجموع ۱۴۱ ایستگاه در حال بهره‌برداری تعداد ۱۱۰ ایستگاه معادل ۷۸ درصد دارای رمپ یا ورودی همسطح تعداد ۵۹ ایستگاه دارای آسانسور و تعداد یک هزار و ۴۱ دستگاه پله برقی در خطوط هفتگانه فعال هستند و در برنامه‌های آینده نیز تجهیز تابلوها به خطوط بریل و تدوین دفترچه بریل راهنمای ایستگاه‌های مناسب سازی شده به تفکیک هر خط، در اولویت انجام قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی و اجرای دوره آموزشی نحوه صحیح رویارویی، کمک و هدایت مسافران نابینا در داخل ایستگاه‌های مترو برای تمامی کارکنان امور ایستگاه‌های خطوط هفت گانه مترو تهران و حومه برگزار شده است، گفت: همکاران ما به محض رؤیت افراد نابینا آنها را همراهی و مشایعت می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.