وزیر کشور: تهران هویت و الگوی ایران است

وزیر کشور با بیان اینکه تهران دچار مشکلات متعددی است، گفت: تهران هویت و الگوی ایران است و باید با اقدامات جدی این کلانشهر را به یک شهر پیش‌رو تبدیل کنیم.

به گزارش ایمنا، سردار احمد وحیدی روز چهارشنبه در آئین معارفه استاندار جدید تهران اظهار کرد: پایتخت باید به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها از جمله اقدامات فرهنگی و صنعتی در کشور نورافشانی کند.

وی ادامه داد: تهران در بخش آسیب‌های اجتماعی با مشکلاتی رو به رو است و باید با کار و تلاش جهادی این کلانشهر را شهری بدون و یا با حداقل مشکل تبدیل کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه استان تهران با جمعیت ۱۴ میلیون نفری باید در جایگاه ممتاز کشوری قرار بگیرد، گفت: باید با کاری نو و خلاقانه مشکلات این استان پهناور کشور را مرتفع کرد.

وحیدی گفت: پایتخت یکی از مراکز و گلوگاه‌های مهم تمدن اسلامی در کنار هویت انقلابی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه این کلانشهر جایگاه خاصی در تحقق انقلابی و استقرار آن دارد، اظهار کرد: اگر از سنگرگاه دشمن صحبت کنیم تهران در مرکز سنگرگاه قرار دارد که معطوف به اهل بیت (ع) است.

وزیر کشور ادامه داد: تهران زیر چتر حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزاده صالح (ع) در امن و امان است.

وحیدی خاطرنشان کرد: تهران شهری‌ست با هزاران امید که همه توجهات به این نقطه متمرکز شده است که وظیفه بزرگی برای مردم و مسئولان ایجاد می‌کند.

وی افزود: مسئولان باید طوری که شایسته است استان را بیارایند و دارای کمترین معضل اجتماعی باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه پایتخت به عنوان مهمترین الگوی اجتماعی، اقتصادی در کشور بشمار می‌آید، گفت: بخش بزرگی از مشکلات در استان مربوط به حاشیه نشینی است که باید محرومیت زدایی شود.

وحیدی ادامه داد: استاندار و شهرداران جدید دو مدیر جوان با نگاه‌های نو هستند که در کنار هم می‌توانند مشکلات و کاستی‌های موجود را با سرعت برطرف کنند و الگوی دیگر استان‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ظرفیت‌های معنوی ظرفیت اجتماعی که همان نیروی انسانی‌ست حائز اهمیت است که از همه لحاظ باید در کشور سرآمد باشد.

وزیر کشور افزود: بحث دیجیتال در استان باید موج بزند و به بالای ۳۰ درصد برسد در زمینه اقتصادی نیز ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تا ۵۰ درصد باید افزایش یابد.

وحیدی با بیان اینکه اختیارات وزارتخانه‌ها باید واگذار شود، گفت: نیاز نیست اختیارات آب و فاضلاب و برق در قالب مدیریت یکپارچه تعریف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 528636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.