جمع آوری ۱۲۵۰ متکدی از سطح شهر

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ نفر از متکدیان متشکل از ۴۵۷ زن و ۷۹۳ مرد توسط سه هزار و ۵۱۰ عملیات جمع آوری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری در خصوص گزارش شش ماهه مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی، اظهار کرد: برای اولین بار در مشهد طرح توانمند سازی و صیانت پس از بهبودی باهدف ساماندهی متکدیان و معتادان بهبود یافته اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا بخشی از مجتمع اردوگاه سرای سبز زندگی به توانمندسازی معتادان و متکدیان بهبود یافته اختصاص پیدا می‌کند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۲۵۰ نفر از متکدیان متشکل از ۴۵۷ زن و ۷۹۳ مرد شده است.

منتظری اضافه کرد: از میان تعداد افراد جمع آوری شده ۲۶۷ نیازمند غیر حرفه‌ای، ۳۱۳ نفر کودک کار، ۶۲ نفر کارگر نما، ۴۵۹ نفر معتاد متجاهر، ۶۴ نفر اعزام به کمپ ماده ۱۶ و ۱۲ نفر جز طرح طرق (نیازمندان مستقر در عوارضی) بوده‌اند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که تمامی افراد جمع آوری شده به مجتمع اردوگاه سرای سبز زندگی منتقل نمی‌شوند بلکه ابتدا افراد شناسایی و به مکان‌های مختلف منتقل می‌شوند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: معمولاً افراد پس از جمع آوری به بیمارستان، بهزیستی، ابن سینا، کمپ ترک اعتیاد، اردوگاه اتباع خارجه، کمیته امداد، مراجع قضائی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین اقشار آسیب پذیر نیز به صاحبان کسب کار معرفی می‌شوند.

منتظری با اشاره به معرفی کودکان کار به مدارس جهت ثبت نام رایگان، گفت: برخی دیگر از افراد جمع آوری شده به خانواده خود تحویل داده می‌شوند با برای افراد بلیط برای بازگشت به محل زندگی تهیه می‌شود.

کد خبر 528633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.