رویکرد مدیریت شهری خدمت رسانی عادلانه است

شهردار کاشان با اشاره به رویکرد دوره کنونی مدیریت شهری در زمینه خدمت‌رسانی عادلانه و توسعه‌محور به شهروندان، بر لزوم تحقق انقلاب آسفالت در نقاط مختلف شهر تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، حسن بخشنده تامین رشد و توسعه همه جانبه شهری را مستلزم سیاست و برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری کاشان علاوه بر تقویت و توسعه زیرساخت‌ها، باید در خصوص پاسخ به نیازها و مطالبه‌های مستمر و جاری شهروندان نیز دغدغه‌مند باشد.

وی اجرای آسفالت را یکی از شناخته‌شده‌ترین و در عین حال مهمترین وظایف شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: کیفیت معابر شهری باید در شأن شهروندانش باشد؛ شهروندانی که به عنوان صاحبان حقیقی شهر تنها نقطه اتکای شهرداری در تأمین منابع و هزینه‌ها محسوب می‌شوند.

شهردار کاشان با تاکید بر اجرای آسفالت در منطقه‌ها و ناحیه‌های مختلف بر پایه نیازها و مطالبه‌های شهروندان، خاطرنشان کرد: تسهیل در زمینه تردد شهروندان، ایمن‌سازی فرآیند عبور و مرور و افزایش رضایت عمومی از جمله مواردی است که می‌توان با بهسازی، آسفالت و توسعه معابر به آنها دست یافت.

بخشنده امنیه با اشاره به اجرای آسفالت در مناطق مختلف شهر کاشان طی هفته‌های اخیر، گفت: در کنار اجرای آسفالت، طرح‌های شاخصی از جمله محور امیرکبیر و زیرگذر، توجه به نیاز شهروندان در مناطق کم برخوردار همچون معابر فرعی کوی حسین‌پور و راوند نشانگر عزم مدیریت شهری برای توسعه این حوزه خدمت‌رسانی به صورت متوازن و عدالت‌محور است.

وی نگرش عادلانه را یک اصل در دوره کنونی شهرداری عنوان و تصریح کرد: نباید شهروندی به واسطه زندگی در محله یا ناحیه‌ای با عنوان «کم برخوردار»، از منابع و خدمات شایسته خود محروم بماند.

شهردار کاشان ادامه داد: با اصلاح سیاست‌ها و هدایت صحیح برنامه‌ها باید فاصله موجود در نقاط مختلف کاشان را برداشت و توسعه شهر را از مسیر عدالت و تعالی محقق کرد.

بخشنده امنیه با بیان اینکه باید فهرست معبرهای نیازمند آسفالت در هر ناحیه و منطقه تعیین و به صورت به‌هنگام و جهادی نسبت به رفع نیازهای شهروندان اقدام شود، تاکید کرد: در این میان نقش سامانه ۱۳۷ و مناطق بسیار مهم است و باید تعامل جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

وی توسعه معابر بر مبنای کار کارشناسی و تخصصی را نیز به عنوان یکی از رویکردهای مدنظر در این دوره مدیریت شهری عنوان و اضافه کرد: افزایش دسترسی به مسیرهای مهم شهر یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند ترافیک را تا حد قابل توجهی کنترل و مدیریت کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.