آزادی ۱۰۰ زندانی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی با مرخصی پایان حبس

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تشکیل کمیسیون عفو استان و آزادی ۱۰۰ زندانی اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی با مرخصی پایان حبس خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های عالی قوه قضائیه در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اعضای کمیسیون عفو استان با حضور در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان ضمن بازدید از بندهای مختلف و دیدار چهره به چهره با مددجویان، پرونده ۵۳۰ زندانی واجد شرایط را مورد بررسی قرار داده و با پیشنهاد عفو بیش از ۹۰ درصد از آنها در مرحله استانی موافقت گردید.

وی با بیان اینکه یکصد نفر زندانی دیگر نیز با موافقت با مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شدند، افزود: اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اقدامات مهمی در راستای حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و ترویج فرهنگ قرآنی انجام داده و در بازپروری مددجویان برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه موفق و مؤثر عمل نموده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: تعداد ۱۷۵۰ نفر مددجو در حال حاضر در خارج از این اردوگاه اشتغال به کار دارند.

وی با بیان آماری از میزان آزادی زندانیان اردوگاه در سال گذشته گفت: در طول یک سال گذشته یک هزار و ۷۰۵ نفر با بهره‌مندی از مرخصی پایان حبس، ۳۰۴ نفر تعلیق مجازات و تعداد ۹۰ نفر نیز با استفاده از پابند الکترونیک از زندان آزاد شده‌اند.

حبیبی در ادامه تأکید کرد: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و دینی و قرآنی نقش بسیار مهم و مؤثری در بازپروری و تربیت مدرس جوانان داشته که سازمان زندان‌های استان در این زمینه خوش درخشیده است که به عنوان یک نمونه شاهد آن هستیم مددجویی که از نعمت سواد بی‌بهره بود با تلاش خودش و همراهی مسؤولان موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده و امروز نیز مساعدت‌های ممکن در چارچوب قانون برای وی اعمال شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: بهره‌مندی از بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و توسعه هر چه بیشتر این امر ضروری است و سازمان زندان‌ها علاوه بر اقدامات صورت گرفته تا کنون می‌تواند این مهم را در دستور کار قرار دهد.

لازم به ذکر است در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان مددجویان با جرایم مرتبط با مواد مخدر نگهداری می‌شوند.

کد خبر 528598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.