رویا پردازی "بن سلمان" برای پیوستن به جمع بزرگان دنیای فوتبال!

مالکان جدید و عربستانی نیوکاسل انگلیس که با ۳۰۵ میلیون پوند این باشگاه را خریده اند، شدیدا در پی ساختن تیمی قدرتمند هستند تا با بزرگان فوتبال اروپا رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی می‌شود که خاندان سعودی به رهبری محمد بن سلمان با یک سرمایه هنگفت ۳۲۰ میلیارد پوندی، باشگاه ریشه دار و قدیمی نیوکاسل را خریده‌اند و حالا به دنبال قدرتمند کردن این تیم هستند.

بن سلمان البته سال پیش درخواست خرید این باشگاه انگلیسی را داده بود اما به خاطر جنگ نیابتی در یمن چهره بدی در سطح جهان پیدا کرد و با او مخالفت شد؛ در سال جاری یک سری تضمین‌های لازم از سوی عربستان داده شده که سیاسیون در امور باشگاه داری دخالت ندارند تا عربستان بتواند به مبلغ ۳۰۵ میلیون پوند نیوکاسل را خریداری کند.

البته خاندان سعودی بلافاصله برای اینکه ثابت کنند به عنوان چهره‌های سیاسی، به صورت مستقیم دخالتی در امور باشگاه داری نخواهند داشت، مهراد قدوسی و آماندا استاولی را به عنوان مدیران ارشد و اجرایی نیوکاسل معرفی کرده و بر مسند کار نشاندند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. طرفداران این تیم بسیار خوشحال هستند که نیوکاسل از دست مایک اشلی خلاص شده، چرا که این تاجر ثروتمند پول درست و حسابی خرج نمی‌کرد، حالا عربستانی‌ها با ثروت ۳۲۰ میلیارد پوندی که آنها را بالاتر از منچستر سیتی و پاریسن ژرمن به غول اروپا تبدیل کرده، در پی تقویت تیم جدید خود هستند.

در همین راستا کریستین فالک، خبرنگار مطرح و آلمانی نشریه بیلد در خصوص گزینه‌های نقل و انتقالاتی نیوکاسل برای تابستان آینده، گزارشی ارائه کرده است. بر اساس نظر او، رالف رانگنیک مدیر ورزشی آلمانی احتمالاً پست مدیریتی نیوکاسل را قبول کند تا به این تیم بپیوندد؛ کار در لیگ برتر انگلیس، رویایی است که او در سر دارد. رانگنیک قبلاً پیشنهاد تیم‌هایی مانند منچستریونایتد، اورتون، تاتنهام و چلسی را برای پست مدیریتی رد کرده بود، اما حالا نیوکاسل با مدیرانش برای استخدام این مدیر ۶۲ ساله آلمانی وارد عمل شده و باید دید شرایط به چه شکلی پیش می‌رود.

برای اهداف نقل و انتقالاتی، باشگاه نیوکاسل به جذب تیمو ورنر، نیکلاس زوله و فیلیپه کوتینیو علاقه مند است. نکته جالب اینجاست که مدیر برنامه ورنر مهاجم آلمانی چلسی با فابین شار، مدافع فعلی نیوکاسل و تیم ملی سوئیس مشترک است و سران این باشگاه انگلیسی از این طریق در خصوص ورنر اطلاعاتی را کسب کرده‌اند. بن سلمان همچنین نسبت به جذب نیکلاس زوله دفاع وسط بایرن مونیخ علاقه دارد. او تقویت دفاع تیمش را از اتفاقات مهم می‌داند و این نکته از اولویت‌هایش به شمار می‌رود. قرارداد زوله در پایان فصل با بایرن مونیخ به اتمام می‌رسد. به همین دلیل، احتمال انتقال رایگان بازیکن آلمانی به نیوکاسل وجود دارد.

در کنار ورنر و زوله، سران عرب نیوکاسل، شدیداً به فیلیپه کوتینیو هافبک برزیلی بارسلونا علاقه دارند تا او را به ورزشگاه "سنت جمیز پارک" بکشانند. هافبک برزیلی که با کلی امید و آرزو با قیمت سرسام‌آور ۱۵۰ میلیون یورو از آن فیلد به نیوکمپ آمده؛ هرگز نتوانسته جادوگری‌هایش با لباس لیورپول را به نمایش بگذارد و بیشتر از مصدومیت رنج برده است. حالا که او اوضاع خوبی در این تیم ندارد، به طور جدی نیوکاسل به فلیپه علاقه دارد و این مسئله شدیداً مورد بحث قرار گرفته است. با تمام اینها، شایعات پیرامون انتقال بازیکنی مثل ارلینگ هالند به نیوکاسل حقیقت ندارد و آنها نمی‌خواهند فعلاً چنین هزینه‌هایی انجام دهند.

خیلی‌ها منتظر هستند تا با وجود سرمایه هنگفت، نیوکاسل تمام فوق ستاره‌های دنیای فوتبال مثل هالند، امباپه، پوگبا و… با ارائه پیشنهادهای اغوا کننده، خیلی راحت به چنگ بیاورد، اما این را باید در نظر داشت که نمی‌توان در کوتاه مدت این همه فوق ستاره را در یک تیم دور هم جمع کرد. موضوعی که با توجه به ثروت نفتی سعودی‌ها، قوانین فیفا را نقض و صدای سایر تیم‌ها که توان رقابت با پول نیوکاسل را ندارند، در می‌آورد.

چیزی که مشخص است این است که این باشگاه انگلیسی که ید طولایی در لیگ برتر دارد و اسطوره‌هایی مثل آلن شیرر را داشته، همانند منچستر سیتی که با پول مالکان عرب پیشرفت کرد، خیلی زود به جرگه شش تیم بزرگ انگلیس می‌پیوندد و با بزرگان فوتبال اروپا هم برای کسب موفقیت سرشاخ خواهد شد. مسئله فعلی فقط گذشت زمان است.

کد خبر 528590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.