حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید در دستور کار است

استاندار اصفهان گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی استانداری اصفهان که رئیس جمهوری نیز بر آن تاکید دارد، حمایت از ورود به سرمایه گذاری‌های جدید از جنسی است که با شرایط فعلی استان تناسب داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور که در استانداری اصفهان انجام شد، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی استانداری اصفهان که رئیس جمهوری نیز بر آن تاکید دارد، حمایت از ورود به سرمایه گذاری‌های جدید از جنسی است که با شرایط فعلی استان تناسب داشته باشد.

وی افزود: مسیر توسعه در استان اصفهان با وجود مشکلاتی مانند آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین و تغییر ریل حرکت به سمت تولید ثروت باید بر اساس استفاده از فناوری‌های برتر باشد که این موضوع از اولویت‌های مدیریت استان است و در این زمینه تا پایان کار ایستاده‌ایم و از مجموعه‌های فعال حمایت می‌کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه لازم است جهت گیری طرح‌های مختلف در استان اصفهان متناسب با ظرفیت‌ها و مسائل استان از جمله تأمین آب و بخش‌های صنعتی و فناوری باشد، تاکید کرد: اگر هم افزایی‌ها در این زمینه افزایش یابد، کارها مناسب‌تر و با هماهنگی بیشتر پیش می‌رود.

مرتضوی با بیان اینکه در غرب استان زمینه ورود به کِشت های جدید وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز از اولویت‌های مدیریت استان است و از طرح‌هایی که در این زمینه تعریف شود و منطبق با ظرفیت‌ها و مسائل موجود باشد، حمایت خواهیم کرد.

وی یکی از مشکلات موجود در استان‌ها را نبود نهاد متولی تعریف طرح‌های قطعی با مطالعات فنی و اقتصادی دقیق برای میزبانی از برخی از جریان‌های سرمایه گذاری، دانست و گفت: در زمان حاضر بخش‌های مختلفی مدعی این موضوع هستند اما وقتی سرمایه گذاران به سمت برخی از آنها هدایت می‌شوند به نتیجه چندانی نمی‌رسند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با این حجم از فعالیت‌ها می‌تواند برای ایجاد مجموعه‌ای که به پشتیبانی فنی از سرمایه گذاری تا رسیدن به استقرار یک سرمایه بپردازد، اقدام کند که امیدواریم این موضوع در استان اصفهان محقق شود و ما به اجرای آن کمک می‌کنیم.

مرتضوی با اظهار خشنودی از اینکه روز کاری دوم خود را در مسؤولیت استاندار اصفهان با موضوع علم و فناوری آغاز کرده است، به فعالیت جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی در دانشگاه‌های کشور بسیار فعال بوده است و بسیاری از دانشجویان که دغدغه خدمت به میهن داشتند فعالیت‌های خود را در مسیر این مجموعه قرار می‌دادند.

وی با اشاره به مجموعه‌هایی مانند مرکز تولید محصولات شیمیایی و دارویی شهید مدرس، گفت: این طرح نیز کار ویژه ای به‌شمار می‌آید که در غرب استان تعریف شده است.

کد خبر 528577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.