طرح تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی طرح و اصلاحات لازم به تصویب کمیسیون رسید.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قرار قبلی و در ادامه دستورکار کمیسیون، موضوع بررسی و اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین در این جلسه موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی طرح و اصلاحات لازم به تصویب کمیسیون رسید. در دو جلسه اخیر پیرامون ترکیب هیأت اجرایی مرکزی، شهرستان و بخش، بحث و بررسی و ترکیب هیأت مصوب شد.

وی تاکید کرد: در بخش دیگر این جلسه، موضوع «تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان در حوزه‌های مختلف و سازمان‌های تابعه از سال ۱۳۹۰ تاکنون» با حضور نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص و مسئولین دستگاه اجرایی ذی‌ربط و بررسی شد. برای ایجاد استان‌های جدید از جمله سیستان و اصفهان و کرمان چند طرح به کمیسیون ارجاع شده بود. ابوترابی نماینده نجف‌آباد، جمع‌بندی کارگروه را ارائه داد و از آنجا که نظر مراجع ذی‌صلاح مربوطه به طور کامل اخذ نشده بود مقرر شد رأی‌گیری به جلسات بعدی موکول شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع «کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی» با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت و رأی‌گیری به جلسات آتی کمیسیون محول شد. از جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به عنوان بالاترین مقام دستگاه اجرایی دعوت شده بود که وی در جلسه حاضر نشد. مختار به عنوان نماینده درخواست کنندگان تحقیق و تفحص توضیحات و نکات خود را ارائه داد و مقرر شد رأی‌گیری به جلسه بعد موکول شود.

کد خبر 528502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.