نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور شمخانی برگزار شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشترک روز گذشته اعضای کمیسیون با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بر تداوم تعامل کمیسیون و مجلس با شورای عالی امنیت ملی تأکید کردند و در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه تحولات اخیر گفت‌وگو شد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز گذشته جلسه مشترکی با شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در محل دبیرخانه شورا برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان پیشنهاداتی برای ارتباط مستمر و بیشتر کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی مطرح کردند؛ همچنین اولویت‌های کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی از جمله تحولات قفقاز و افغانستان، مسائل اقتصادی، آزمایش زمین و لزوم طراحی و تلاش برای مثبت کردن رشد اقتصادی لوازم آن مورد بحث بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم نتیجه این جلسه همگرایی کامل بین نهادهای مختلف امنیتی کشور و نزدیک‌تر شدن تحلیل‌ها و محاسبات شود چون تصمیمات بر اساس همین تحلیل گرفته خواهد شد لذا هر چه اجماع نظرات بیشتر باشد تصمیمات نیز دقیق‌تر و عالمانه تر و در راستای منافع ملی کشور خواهد بود.

عباس زاده یادآور شد: توجه به نظرات اعضای کمیسیون و استقبال شمخانی از مباحث مطرح شده، امیدواریم این ارتباطات بیشتر شود و جلسات تداوم داشته باشد؛ تا شاهد تلاش و هماهنگی و تعامل هم‌افزا بین دستگاه‌های امنیتی و سیاست خارجی باشیم. نتیجه همه اینها تأمین امنیت بیش از پیش کشور و اقتدار و عزت ملی و در جهت منافع ملی خواهد بود.

کد خبر 528496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.