عوامل افزایش خطر سرطان سینه چیست؟

توصیه شده است افراد به منظور پیشگیری از بروز سرطان سینه از رژیم غذایی سالم پیروی کنند و فعالیت بدنی داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سرطان سینه دومین سرطان شایع در میان زنان است. ۲.۳ میلیون زن در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیماری سرطان سینه مبتلا شده‌اند و ۶۸۵ هزار نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. اطلاعات ارائه شده در کشور هند نشان می‌دهد که در هر چهار دقیقه یک زن در این کشور به سرطان سینه مبتلا می‌شود و هر هشت دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهد. با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به سرطان سینه، لازم است این بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان شود.

عوامل خطر سرطان سینه

عوامل خطر زیادی برای سرطان سینه وجود دارد، بعضی از آن‌ها قابل تغییر هستند در حالی که تعدادی از آن‌ها غیر قابل تغییر هستند. با این وجود، داشتن یک عوامل خطر به این معنا نیست که فرد به سرطان سینه مبتلا هستند، همه عوامل خطر نیز تأثیر یکسانی ندارد. عوامل خطر غیر قابل تغییر سرطان سینه شامل سن، سابقه سرطان در خانواده، سن شروع قاعدگی و سن زایمان و مدت شیردهی می‌شود. در مقابل، عوامل خطری نیز وجود دارند که قابل تغییر است و مربوط به سبک زندگی افراد می‌شود.

پیروی کردن از رژیم غذایی سالم

لازم است افراد به منظور بهبود سلامت خود از رژیم غذایی سالم پیروی کنند و مواد غذایی مفید مصرف کنند. رژیم غذایی سالم حاوی مقدار بسیار کمی چربی، کالری و سرشار از میوه و سبزیجات است. متخصصان معتقدند که مواد غذایی فرآوری شده و میان وعده‌های ناسالم خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. لازم است افراد به منظور کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه وزن خود را کنترل کنند و فعالیت بدنی داشته باشند. علاوه بر این، توصیه شده است افراد از مصرف سیگار دوری کنند و استرس خود را کنترل کنند.

کد خبر 528491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.