بازار خودرو راکد است

عضو علی البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران گفت: بازار خودرو کاملاً راکد است، در هفته‌های گذشته قیمت خودرو در محدوده‌ کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز کاهش یافت اما مجدداً شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم.

مجتبی درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار خودرو کاملاً راکد است. در هفته‌های گذشته قیمت خودرو در محدوده کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز کاهش یافت اما مجدداً شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم.

وی با بیان اینکه افزایش مجدد قیمت‌ها ناشی از رکود بازار است، افزود: بازار خودرو ایران کاملاً از اخباری که منتشر می‌شود تأثیر گرفته و قیمت‌ها در آن تغییر می‌کند.

عضو علی‌البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران گفت: هرگاه اعلام می‌شود که قرار است واردات خودرو آزاد شود شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و در مقابل اگر اعلام شود که واردات همچنان ممنوع خواهد بود قیمت‌ها افزایشی می‌شود.

درخشان اضافه کرد: اینکه ایران خودرو و سایپا خودروهایی که به فروش می‌رسانند را تا یک سال در رهن خود نگه می‌دارند، در افزایش قیمت خودرو بی تأثیر نبوده و منجر به تشدید حضور مافیای خودرو شده است.

وی تصریح کرد: اگر واردات خودرو آزاد شود شاهد کاهش شدید قیمت خودرو در کشور خواهیم بود، اکنون خودروهای خارجی با چندین برابر قیمت واقعی در کشور ما عرضه می‌شود.

عضو علی‌البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران گفت: اگر دولت موضوع خودرو را در اولویت خود قرار دهد، کاهش قیمت‌ها در این بازار بر سایر بازارهای مالی از جمله مسکن نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 528483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.