مدیریت شهری مانع هزینه‌های گزاف در اجرای پروژه‌ها شود

سرپرست شهرداری قزوین با بیان اینکه مدیریت شهری باید مانع هزینه‌های گزاف اجرای پروژه‌ها شود، گفت: نظارت دقیق و پیگیری پروژه های عمرانی موجب تسریع در اتمام پروژه‌ها می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مهدی کاظمی در جلسه علنی شورای شهر قزوین، اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم شورا یکسری تعهدات و برخی کارهای غیر ضروری و افزایش نیروی انسانی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: گرانی سازی در مجموعه مدیریت شهری قزوین انجام شده در حالی که باید تعادل بین منابع و درآمد ایجاد شود، به طور مثال جانمایی پایه چراغ در کنار کانال آب نیاز شهر نبوده است و می‌توانستیم با یک چهارم هزینه‌ها این کار را انجام دهیم.

سرپرست شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در بودجه بندی دوره گذشته کارهایی که اصالت ندارد و هزینه نگهداری را زیاد می‌کند انجام شد، به طور مثال اعلام شد پارک ملاخلیلا بیش از هفت میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با بررسی انجام شده این میزان به سه و نیم میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

کاظمی با بیان اینکه پارک بانوان ۲ قرار بود با ۲۰ میلیارد تومان انجام شود که فقط یک میلیارد تومان آن هزینه نظارت است، افزود: هزینه‌های مازاد را باید استخراج کرد و پروژه‌های غیر ضرور را کنار بگذاریم.

سرپرست شهرداری قزوین گفت: دگردیسی و نواندیشی در پروژه‌ها باید وجود داشته باشد تا شهرداری سرپا بماند.

«محسن حق شناس‌» نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: پیگیری روند کاهش منطقی هزینه‌ها به ویژه در سازمان مدیریت پسماند یک ضرورت است و نباید هراسی در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: شهرداری می‌تواند برخی امور را به صورت امانی انجام دهد و نباید هزینه اضافی به شهر و شهروندان تحمیل کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مدیران باید ریسک پذیری منطقی و بالایی داشته باشند، اظهار کرد: باید صرفه و صلاح شهروندان در نظر گرفته شود و به شهر و شهرداری هزینه اضافی وارد نکنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 528462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.