جمع‌آوری روزانه۷۰۰ تن زباله در شهر قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله با ۱۵۰ ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی از سطح مناطق هشتگانه و ۲۶ ناحیه شهری قم جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند در شهر قم اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌های شهری از ساعت ۲۱ آغاز و تا شش صبح توسط ناوگان مکانیزه پسماند جمع‌آوری و برای دفع به سایت البرز در ۱۵ کیلومتری قم منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان صرفاً برای جمع‌آوری پسماند شهری و رفت و روب در شهر در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: در این بین بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی در خارج از نوبت جمع‌آوری سبب برهم خوردن سیما و منظر شهری و نارضایتی مردم می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: تا پایان سال ۹۷ و به دلیل وجود چنین معضلی ۲۰ درصد زباله‌های شهری در حدود ۱۴۰ تن در ساعت روز جمع‌آوری می‌شد که از همان زمان مبحث فرهنگ‌سازی در بین ۲۰۰ هزار تن از شهروندان آغاز و هم‌اکنون جمع‌آوری زباله‌ها در طول روز به ۱۲ درصد و ۸۴ تن کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که قم یک شهر زائرپذیر است مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماند و حفظ زیبا و منظر شهری مهم است.

میرهادی با اشاره به‌ضرورت همراهی مردم در بهبود شرایط جمع‌آوری پسماند، خاطرنشان کرد: بیرون گذاشتن بی‌موقع زباله‌ها سبب ایجاد شیرابه‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

کد خبر 528446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.