آموزش وپرورش بالاترین نقش را در ادبیات انقلاب دارد

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: اگر در مسابقات فرهنگی و هنری غفلتی صورت گیرد، انقلاب آسیب می بیند و به جرأت می‌توان گفت آموزش وپرورش بالاترین نقش را در انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رمضانی شامگاه سه شنبه ۲۰ مهرماه در آئین افتتاحیه کشوری چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: تولیدات مسابقات فرهنگی و هنری را باید مورد توجه و نقش فعالیت‌های فرهنگی در هشت سال دفاع مقدس را مورد تفکر قرار دهیم و بدانیم تولیداتی که این جشنواره تقویم انقلاب کرده در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: در دهه ۶۰ دغدغه بزرگی در حوزه موسیقی داشتیم، زیرا نوارهای فاسد و موسیقی‌های مبتذل وجود داشت، اما در حال حاضر رشته‌های فرهنگی، هنری و حوزه، سرود، نمایش، هنرهای دینی و فضاهای مجازی رسانه، نقد ادبی و هنرهای آفرینشی بی نظیر است.

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کسی قدرشناس آموزش و پرورش نیست در حالی که به جرأت می‌توان گفت بالاترین و بیشترین نقش را در ادبیات انقلاب آموزش و پرورش داشته است.

وی گفت: اگر در مسابقات فرهنگی و هنری غفلتی صورت بگیرد انقلاب آسیب می‌بیند، حافظان قرآن و نقش آفرینان فرهنگی نتیجه فعالیت گسترده آموزش و پرورش است.

رمضانی اظهار کرد: آموزش و پرورش به اندازه همه سازمان‌های فرهنگی در حوزه قرآن کار می‌کند و اکنون بیش از دو میلیون حافظ قرآن در کشور داریم، در هشت سال دفاع مقدس مدارس وارد جنگ شدند و قریب به ۳۶ هزار شهید دادیم و بیش از چهار هزار معلم را تقدیم انقلاب کردیم، همچنین معلمان زیادی در چادرها تدریس کردند و بالاترین نقش را در آموزش و پرورش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نگاه فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اصفهان نیز کم نظیر است، تاکید کرد: در هر فعالیتی تعصب به کار ببریم آن فعالیت موفق خواهد بود.

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می‌گویم که با افتخار چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری را برگزار کردیم تا امسال همه کسانی که در طول چهل سال در آموزش و پرورش فعالیت و نقش بی نظیر داشته و همه کسانی که در آموزش و پرورش کشور در استان‌ها نقش داشته‌اند، مورد تقدیر قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه استان اصفهان برای شرکت در مسابقات آموزش و پرورش نقش بی نظیری داشته است و این اتفاق نتیجه تلاش معلمان و مربیان و خانواده‌ها است.

اعتماد خانواده‌ها به معلمان و آموزش و پرورش

رمضانی گفت: این جشنواره فرهنگی و هنری ابتدا در پنج رشته شروع شده بود و امسال با ۸۰ رشته کار را ادامه دادیم، در حوزه اردویی اجرای برنامه داشته‌ایم و با سازمان دانش آموزی هماهنگ بودیم و بر این باور هستیم که فعالیت‌ها باید با روند اجرا همراه باشند.

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در شرایط کرونایی فعالیت مدیران و مربیان و نقش تربیتی آنها بسیار برجسته بوده است و در روند آموزش هم موفق خواهند بود؛ البته در مسابقات فرهنگی و هنری تمرکز بر این است دانش آموزان با نشاط باشند و با کسب مهارت و مفید بودن، نشاط و مهارت را به دیگران هم انتقال داده و به اقتصاد خانواده کمک کنند.

رمضانی با بیان اینکه استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس بی نظیر بوده و شهیدان خرازی و همت را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در آموزش و پرورش خانواده‌ها به معلم و مدرسه اعتماد کامل دارند.

وی ادامه داد: قبل از کرونا بیش از هفت میلیون شرکت کننده در مسابقات را داشته‌ایم و این نتیجه اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش است و باید از این سرمایه اجتماعی برای ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در دو سال پاندمی کرونا شرایط سختی در آموزش و پرورش طی شد که امیدواریم در آبان ماه امسال با کمک خانواده‌ها به معلمان با بازگشایی مدارس بتوانیم آسیب‌های وارد شده به روند آموزشی دانش آموزان را کاهش دهیم.

کد خبر 528441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.