ایران یک- کره جنوبی یک/ فرار از شکست و حفظ صدرنشینی در تهران

تیم ملی ایران در دیداری حساس برابر کره جنوبی، رقیب دیرینه خود صف آرایی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه A مقدماتی جام جهانی، امروز از ساعت ۱۷ تیم‌های ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی آسیا- گروه A

دیدار تیم‌های ایران و کره جنوبی

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۷۶) برای ایران- سون هیون مین (دقیقه ۴۸) برای کره جنوبی

اخطار: امید نورافکن (دقیقه ۶۲)، سردار آزمون (دقیقه ۸۰) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، وحید امیری، احمد نورالله‌ی (۹۰- میلاد سرلک)، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده (۵۶- امید نورافکن)، سردار آزمون (۹۰- مهدی قایدی) و مهدی طارمی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

کره جنوبی: کیم سوئنگ گیو، لی یونگ، کیم مین جائه، جونگ وو هونگ، هوانگ این بئون، سون هیون مین، لی جائه سونگ (۸۱- لی دونگ گیونگهوانگ هی چانگ، هونگ چول (۷۰- کیم جین سو)، هوانگ یو جو (۸۱- نا سونگ هو) کیم یونگ گوون

سرمربی: پائولو بنتو

داور: احمد الکاف

شرح بازی:

دو تیم نخست گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که این کره جنوبی مهمان بود که در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کرد و در طول بازی بیشتر از میزبان خود موقعیت ایجاد کرد و بر بازی مسلط بود. با این وجود اما ایران که به نوعی در این دوره بیشتر به درخشش ستاره‌های خود به خصوص در بخش هجومی دل بسته است در اواخر نیمه نخست عملکرد بهتری داشت و با دو موقعیتی که توسط سردار و طارمی ایجاد کرد نشان داد آن چنان هم در این بازی دست و پا بسته نیست.

با شروع نیمه دوم این کره بود که روی یک ضد حمله و فرار سون هیون مین به گل رسید و دیگر ایران مجبور بود بازی را هجومی دنبال کند و همه تلاش خود را برای زدن گل تساوی انجام دهد. با تعویض قلی زاده و نورافکن و رفتن جهانبخش به سمت راست آهنگ هجومی ایران بهتر شد و روی یکی از حملات پر تعداد ایران پس از گل کره، این جهانبخش بود که گل تساوی را روی ارسال سردار آزمون به ثمر رساند.

پس از گل تساوی دو تیم موقعیت‌های خوبی برای زدن گل برتری داشتند اما تیر دروازه کره و مهارهای بیرانوند مانع بر هم خوردن تساوی بین دو تیم پر قدرت گروه شد.

بدین ترتیب در پایان روز چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران همچنان با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه است. آخرین دیدار تیم ملی ایران در دور رفت مسابقات ماه آینده برابر لبنان برگزار خواهد شد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۸- کره جنوبی) - جائه سونگ لی با پاسی پشت مدافعان موقعیت تک به تک را برای سون فراهم کرد و او نیز با ضربه‌ای دقیق با فریب بیرانوند دروازه ایران را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۷۶- ایران) - در حالی که توپ می‌رفت از کنار دروازه کره به بیرون برود سردار آزمون به توپ رسید و با ارسالی بدون مکث باعث شد این علیرضا جهانبخش باشد که با ضربه سری دقیق بازی را به تساوی بکشاند.

دقایق حساس:

دقیقه یک- روی اشتباه دفاعی ایران در همان ابتدای بازی توپ در محوطه جریمه به هوانگ یوی جو رسید اما ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۲- ارسال لی یونگ روی دروازه ایران با ضربه سر لی جائه سونگ همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶- شوت سنگین جهانبخش با اختلافی نه چندان زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳- شوت پر قدرت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه را دروازه بان کره جنوبی به سختی و به طور ناقص برگشت داد، در ادامه نیز توپی که مدافع کره به اشتباه دور کرده بود با ضربه قیچی برگردان طارمی همراه شد که باز هم دروازه بان کره با واکنشی خوب مانع باز شدن دروازه اش شد.

دقیقه ۶۸- شوت سعید عزت اللهی از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه کره برخورد کرد.

دقیقه ۷۸- باز هم پشت محوطه جریمه توپ به طارمی رسید و با ضربه‌ای سنگین دروازه کره را نشانه گرفت اما توپ برای بار دوم به تیر عمودی دروازه کره برخورد کرد.

دقیقه ۸۹- شوت خطرناک جونگ وو یانگ از پشت محوطه جریمه را بیرانوند با جاگیری خوب مهار کرد.

دقیقه ۹۳- در آخرین ثانیه‌های بازی روی یک توپ بلند و اشتباه مدافعان تیم ملی برابر سون، موقعیت شوتزنی برای دیگر مهاجم کره محیا شد اما ضربه زمینی خطرناک او را بیرانوند راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

پس از ۱۰ برد متوالی، تیم ملی ایران در این بازی برابر کره جنوبی متوقف شد تا رکورد ارزشمند از بین برود.

بهترین بازیکن:

سون هیون مین ستاره کره جنوبی که تک گل این تیم را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 528427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.