مرگ دختر هم لوچو را از فوتبال دور نکرد

تیم ملی فوتبال اسپانیا تحت هدایت لوئیز انریکه روند خوبی را با جوانانش طی میکند و آینده ی درخشانی در پیش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همین دو شب پیش پس از یک رقابت طولانی مدت، فینال لیگ ملت‌های فوتبال اروپا برگزار شد، بالاخره قهرمان این رقابت‌ها معرفی شد.

دیدار نهایی در ایتالیا برگزار شد، جایی که اسپانیا یک پای فینال بود و حریف آنها قهرمان جهان یعنی تیم ملی فوتبال فرانسه بود؛ ماتادورها که بالای سرشان لوئیز انریکه را داشتند یک نمایش فوق العاده به اجرا گذشتند اما با شکست برابر خروس‌ها دستشان به جام نرسید.

اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ به این سمت شروع به پوست اندازی کرد، انریکه بر مسند کار نشست و بازیکنان کم کار را حذف کرد. یورو ۲۰۲۰ خبری از دخئا و راموس در ترکیب نبود. سرمربی و پسرانش روند فوق العاده ای از خود نشان دادند و تحسین همگان را به دست آوردند.

یورو تمام شد، اما نمایش‌های جذاب اسپانیا نوید این را می‌داد که می‌توان به این تیم تحت هدایت لوچو امیدوار بود. بیایید برگردیم به عقب، دو سال پیش و زمانی که انریکه در سوگ دختر کوچولوی خود نشست، همه فکر می‌کردند دنیا برای لوئیز به آخر رسیده و لوچو نمی‌تواند با این غم و داغ بزرگ و سنگین کنار بیاید.

کناره‌گیری او از نیمکت تیم ملی در زمان بیماری شانا به طور جدی این شائبه را تقویت می‌کرد که هرگز به فوتبال برنمی‌گردد و به فکر بازنشستگی خواهد بود، اما سرنوشت جور دیگری رقم خورد و همه را شوکه کرد.

پس از آن ماجرای تلخ، انریکه تیم را از مورنو (دستیارش) تحویل گرفت و اتفاقاً درخشش تیمش در یورو باعث شد که از صمیم قلب این مرد مورد تحسین قرار بگیرد.

انریکه یک فرد بدشانس است. او چه در موقع بازی و چه در زمان مربیگری چالش‌ها و اتفاقات عجیب و غریبی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته، حالا هم با وجود روند خوب ماتادورها، روی نیمکت لاروخا هم تقریباً وضعیت ملتهبی را تجربه می‌کند.

سبک مالکانه‌ی اسپانیا، اعتماد به جوانانی مثل گاوی و گارسیا پدری و فاتی، و نمایش‌هایی که برابر ایتالیا داشته، منجر به تحسین و تشویق انریکه شده، اما درست به همان مقدار هم بابت انتخاب برخی بازیکنان برای تیم ملی، نتایج سینوسی در مرحله مقدماتی جام جهانی و البته صحبت‌های جنجال آفرینش در نشست‌های خبری، مورد شماتت قرار می‌گیرد. این را هم باید در نظر داشت که مادریدی‌ها کاملاً واضح و مشخص، دل خوشی از لوچو ندارند.

چهره منفور مادریدی‌ها، زمانی که از رئال جدا شد به بارسلونا رفت و حتی بازوبند کاپیتانی آبی اناری‌ها را هم به بازو بست؛ او حالا این روزها با انتخاب نفراتی همچون روبرتو و گاوی و گارسیا از بارسا و البته دعوت نکردن رئالی‌ها، به شکل عجیبی مورد غضب قرار سفیدها قرار دارد.

او برای یورو ۲۰۲۰ حتی یک بازیکن از رئال را هم در لیست اعزامی‌ها قرار نداد تا این بهانه را دست روزنامه‌هایی مثل آ اِس و مارکا بدهد که وقتی نتیجه نگرفت، به خاطر همین انتخاب‌ها به او حمله‌ور شوند.

اما اگر یک سر هم به جدول انتخابی جام جهانی که لاروخا در آن گروه است، بزنیم، مشخص می‌شود که ماتادورها با وجود صدرنشینی، ممکن است که این جایگاه را از دست بدهد.

امشب، استکهلم سوئد میزبان یک بازی سرنوشت‌ساز است که برای تیم انریکه هم مهم است‌.

سوئد و یونان که هر دو تیم یک بازی کمتر نسبت به اسپانیا انجام داده‌اند، قرار است امشب مقابل هم صف آرایی کنند و اگر این دیدار با پیروزی هموطنان زلاتان همراه شود، تیم لوچو در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها رتبه‌ی اول را از دست می‌دهد؛ هرچند که برتری یونان هم نتیجه خوبی تیم گاو بازها (اسپانیا) نخواهد بود و یونانی‌ها هم در صورت برتری، با یک امتیاز اختلاف پشت سر ماتادورها قرار می‌گیرند.

لوئیز انریکه فعلاً میان دو موج "تحسین و دشمنی" قرارگرفته، او خودش خوب می‌داند که پایان این دو دستگی فقط به صعود مستقیم اسپانیا به جام جهانی، منوط می‌شود. تیم او اگر یک ماه دیگر بالاتر از همه هم‌گروهی هایش قرار داشته باشد و جواز سفر به قطر را به دست بیاورد، کمتر بهانه دست منتقدین می‌دهد و البته اگر هم موفق نشود رده نخست را حفظ کند، عملکرد خوب اخیرش هم زیر سوال می‌رود.

نمایش انریکه با جوانانش در لیگ ملت‌ها تحسین برانگیز بوده و افراد با تجربه‌ای مثل بوسکتس هم برخلاف روندش در بارسلونا، بسیار مؤثر و پرتلاش ظاهر شد، اما آنها باید بدانند با وجود پوست‌اندازی، انتظار همه از تیم اسپانیا به عنوان یک مدعی، بالا است.

زندگی یک ماه دیگر "دَرِ" تازه‌ای را، به روی لوچو باز می‌کند.

دری که البته نه تراژدی‌اش می‌تواند برای انریکه از آن چیزی که تجربه کرده دردناک‌تر باشد و نه شادی اش می‌تواند به اندازه یک لبخندِ دخترش "شانا" خنده روی لبش بیاورد.

کد خبر 528423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.