دلایل تعویق نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تشریح شد

معاون صنایع‌دستی کشور با تشریح مهمترین دلایل تعویق سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گفت: این نمایشگاه قرار بود از ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار شود؛ اما با هدف برگزاری هرچه با شکوه‌تر نمایشگاه، زمان برگزاری آن به بعد از حذف محدودیت‌های کرونایی و واکسیناسیون عمومی موکول شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث آریا، پویا محمودیان، اظهار کرد: نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی درگذشته ۱۰ ژوئن برابر با ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی برگزار می‌شد، اما در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، این نمایشگاه‌ها برگزار نشد و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با همان کیفیت قبل از شیوع کرونا جزو یکی از مطالبات اصلی همه هنرمندان بوده است.»

وی افزود: امسال نیز بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم محدودیت‌های کرونایی به قوت خود باقی است و موضوع تردد و حضور هنرمندان در این نمایشگاه با مشکل روبه‌رو است، ضمن این که سلامت هنرمندان برای ما اهمیت فراوانی دارد، بنابراین تصمیم گرفته شد برگزاری نمایشگاه به زمان مناسبت‌تری موکول شود.

معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: زمان اندکی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه داشتیم. در حالی که تبلیغات مناسب به فروش صنایع‌دستی بیشتر کمک می‌کند، از آن آنجایی که نمایشگاه‌هایی صنایع‌دستی خرده‌فروشی هستند ما وظیفه داریم با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب فرصت را برای حضور علاقه‌مندان بیشتر به‌ویژه در پایتخت فراهم کنیم. از این رو برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه در زمان دیگری انجام و مقرر شد زمان برگزاری این نمایشگاه به بعد از مهار کرونا و انجام دو دوز واکسن برای عموم مردم تغییر کند.

محمودیان ادامه داد: من این نوید را به همه هنرمندان و صنعتگرانی که بی‌صبرانه منتظر برپایی نمایشگاه‌ها چه در تهران و چه در استان‌ها هستند می‌دهم که با تاکید مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این نمایشگاه در اولین و مناسبت‌ترین زمان با استاندارد و کیفیت قابل ملاحظه و با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب برگزار خواهد شد.

و: تصریح کرد از سال ۹۶، نمایشگاه‌های عیدانه را نیز برگزار می‌کردیم که بتوانیم هم زمان با نزدیک شدن به آغاز فصل بهار و ایام عید، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را با رونق هرچه بیشتر برگزار کنیم امسال نیز این نمایشگاه در یک فرصت مناسب یا هم زمان با بهمن و اسفند ۱۴۰۰ و نزدیک شدن به ایام عید یا زودتر از آن برگزار می‌شود و تمام سعی ما رضایت تک تک هنرمندان و صنعتگران است.

کد خبر 528385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.