کاهش خطر بیماری‌ها با مصرف چهار درمان‌گر طبیعی بدن

خاصیت‌های درمانی آجیل و تنقلات، مغزها منبع خوب انرژی و مبارزه با خستگی، گردو منبع تأمین فسفر بدن، مضرات مصرف بی‌رویه گردو، تصفیه خون و خون سازی با مصرف گردو، خواص دارویی پسته خام، ۱۰ خاصیت درمانی تخمه آفتابگردان و درمان افسردگی با بادام زمینی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آجیل یکی از تنقلاتی است که طرفداران زیادی دارد، تمامی انواع مغزهای خوراکی درختی از جمله بادام زمینی، سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و چربی‌های غیر اشباع چند پیوندی هستند که در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و کاهش سطوح کلسترول نقش دارند.

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان داده است که مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی خطر ابتلاء به دیابت را به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌دهد مغزهای خوراکی بادام، تخمه، گردو یا پسته از فواید سلامت بسیاری برخوردار هستند. در کنار کاهش خطر ابتلاء به بیماری، مغزهای خوراکی منبع خوبی برای کسب انرژی هستند زیرا از محتوای پروتئین، ویتامین، و چربی‌های سالم بهره می‌برند که با احساس خستگی مبارزه می‌کنند.

گردو؛ منبع تأمین فسفر بدن

گردو یک منبع انرژی با ارزش غذایی بسیار بالا است، این آجیل پرخاصیت یکی از منابع اصلی تأمین ویتامین و فسفر محسوب می‌شود که با توجه به طعم بسیار عالی و قیمت مناسب، به عضوی جدایی ناپذیر از سبد غذایی ایرانیان تبدیل شده است.

گردو یک درمانگر طبیعی است که علاوه بر درمان بیماری‌های بسیار قادر است از بروز برخی از بیماری‌ها جلوگیری کند. مهم‌ترین خواص گردو، تصفیه خون و خونسازی؛ درمان بیماری‌های ریوی و بهبود دل پیچه است. گردو به اشکال متعددی مصرف می‌شود که هرکدام خواص متفاوتی دارند، مثل مربای گردو که برای جلوگیری از سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا مفید است، مغز گردو که برای بهبود عملکرد مغز و قلب مفید است، برگ گردو که برای درمان ورم روده و معده مفید است. پوست گردو که برای کم خونی بسیار مفید است.

کاهش خطر بیماری‌ها با مصرف چهار درمان‌گر طبیعی بدن

گردو خاصیت‌های درمانی و پیشگیری بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

مغذی برای مغز و قلب:

گردو دارای مقادیر زیادی امگا سه است که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند، گردو باعث بهبود گردش خون و جریان آن در سرخرگ‌ها خواهد شد. گردو به انعطاف پذیری قلب کمک شایانی کرده و از افراد در برابر حمله‌ی قلبی محافظت می‌کند.

ضد سرطان:

اکسید شدن چربی‌ها در خون باعث بروز مشکلاتی از قبیل تصلب شرائین می‌شود. مصرف گردو لیپیدهای خون را کاهش می‌دهد و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. به خصوص خطر ابتلاء به سرطان پستان را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن:

شاید جالب باشد بدانید گردو یک کنترل گر بسیار خوب برای کاهش وزن است. مصرف گردو قبل از غذا، گردو اشتهای کاذب را از بین می‌برد و با فیبر فراوانی که دارد، از گرسنگی سریع جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول:

گردو به علت استرول‌های گیاهی که دارد، میزان کلسترول بد خون را به شدت کاهش می‌دهد. به این ترتیب احتمال بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد زیادی کاهش میابد.

پوست و مو:

گردو به علت ویتامین E,B فراوانی که دارد باعث حفظ سلامت پوست شده و بروز چین و چروک‌ها و یا آسیب‌های نور خورشید به پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین به علت وجود امگا ۳ و ۶ و ۹ در گردو فولیک مو تغذیه شده و از شوره و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده گردو دارای خواص بی نظیر دیگری از جمله درمان یبوست؛ در زمان بارداری افزایش سلامت اعصاب جنین و بهبود دیابت و درمان ریفلاکس معده نیز می‌باشد.

مضرات مصرف بی‌رویه گردو

باید توجه داشته باشید که مصرف بی رویه هر ماده‌ی غذایی، هرچقدر هم که مفید باشد، می‌تواند باعث بروز آسیب‌هایی به بدن شود اگرچه گردو یک منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها برای بدن است. اما هرگز بیشتر از پنج عدد در روز نباید مصرف شود. به علت چربی بسیاری که دارد در صورت مصرف بی رویه باعث افزایش میزان چربی خون خواهد شد.

گردو باعث بروز حساسیت‌هایی در دهان و گلو و لوزه خواهد شد، اگر گرم مزاج هستید بهتر است پس از مصرف گردو دهان خود را بشویید و یا کمی انار ترش یا سرکه مصرف کنید. این آجیل پرخاصیت برای افرادی که ناراحتی معده و کبد دارند می‌تواند خطر آفرین باشد.

از طرف دیگر اگر شما به گردو حساسیت دارید بهتر است مصرف خود را کاهش دهید. درخت گردو برخلاف سایر درختان در شب با دریافت اکسیژن؛ مقدار زیادی گاز کربنیک تولید می‌کند که باعث بروز خفگی افرادی که در زیر آن قرار دارند می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که مصرف کنندگان گردو باید بدانند، نکات بهداشتی درباره، گردو است. گردو دارای مقدار زیادی چربی طبیعی است که با قرار گرفتن در معرض حرارت اکسید شده و باعث تغییر طعم و بوی آن خواهد شد. گردوهایی که کهنه هستند و رنگشان به زرد یا قهوه‌ای تیره تغییر پیدا کرده است. همچنین طعم تندی دارند، بسیار برای بدن مضر بوده و اصلاً نباید مصرف شوند.

کاهش خطر بیماری‌ها با مصرف چهار درمان‌گر طبیعی بدن

خواص دارویی پسته خام و تازه

پسته تازه و خام، یکی از خوراکی‌هایی است که آخر وارد بازار می‌شود و در این فصل بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و تنگ شدن شریان‌های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری کند و کلسترول خون را نیز کاهش دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد داوطلبانی که مدت یک ماه مرتباً ۲۸ گرم پسته در روز مصرف کرده‌اند، میزان کلسترول خون آنها ۴.۸ درصد کاهش یافته‌است. با مصرف پسته سطح کلسترول بد لیپوپروتئین با غلظت کم تا ۱۱‌/۶ درصد کاهش می‌یابد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که پسته، سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می‌دهد. محققان می‌گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضداکسیدانت لوتئین است که معمولاً در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است.

پسته را هم می‌توان به صورت خام و تازه و هم به صورت میوه خشک شده مصرف کرد، مصرف پسته در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تأثیر بسزایی دارد، همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می‌دهد، مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتماً روزانه مقداری پسته بخورند.

۱۰ خاصیت درمانی تخمه آفتابگردان

بر اساس نظر طب سنتی تخمه سیاه از نظر خام یا بو داده، دارای طبع گرم و خشک است، به همین علت پس از مصرف آن فرد احساس گرما و تشنگی می‌کند. استفاده مداوم از این تخمه به خصوص در مبتلایان به صفراوی موجب بروز جوش‌های پوستی، گُرگرفتگی و کهیر می‌شود.

تخمه آفتابگردان معمولاً در رنگ‌های سیاه، خاکستری و سبز تیره یافت می‌شود و دارای مواد مغذی فراوانی از جمله ویتامین A، ویتامین B، فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن است. تخمه، صفرا ساز بوده و استفاده مداوم و فراوان از آن موجب بروز انواع بیماری می‌شود.

برای جلوگیری از بروز جوش و مشکلات پوستی پس از مصرف تخمه آفتابگردان آن‌ها را همراه با آبغوره، آب انار و آب سرکه مصرف کنید؛ چرا که به دلیل وجود طبع سرد در موارد فوق، کمک بسیاری به هضم راحت‌تر تخمه کرده است و آن را متعادل می‌سازد.

خواصی درمان تخمه آفتابگردان برای سلامتی بدن عبارتند از:

۱- باعث کاهش فشار خون می‌شود.

۲- جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش کلسترول مضر خون و تنظیم کننده فشار خون از فواید این گیاه است.

۳- با مصرف روزانه از تخمه آفتابگردان به رفع لاغری خود کمک کنید.

۴- در درمان آرتریت روماتوئید، التهاب مفصل و استخوان‌ها نقش مهمی دارد.

۵- عدم ریزش مکرر مو و افزایش رشد چند برابری موها

۶- افزایش گردش خون در پوست سر

۷- با مصرف روزانه حداقل ۲۰ دانه از این گیاه خوشمزه به تقویت اعصاب خود کمک کنید.

۸- در دوران بارداری از تخمه آفتابگردان برای تأمین ویتامین A، روی، سلنیوم و اسید فولیک استفاده کنید.

۹- تخمه آفتابگردان حاوی سلنیوم فراوانی است که به ترمیم دی ان آی آسیب دیده کمک چشم‌گیری می‌کند.

۱۰- مفید برای درمان یبوست

کاهش خطر بیماری‌ها با مصرف چهار درمان‌گر طبیعی بدن

درمان افسردگی با بادام زمینی

بادام زمینی یکی از مواد غذایی مغذی که برای سلامت بدن تأثیر زیادی دارد و شامل ویتامین‌هایی مانند: منگنز، نیاسین، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر، فسفر است و باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان می‌شود.
ارزش غذایی برای هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی شامل ۵۶۷ کالری، ۴۹ گرم چربی کامل، ۱۸ میلی گرم سدیم، ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم، ۱۶ گرم کربوهیدرات کل و ۲۶ گرم پروتئین است. مصرف بادام زمینی به صورت عمده از سرطان، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می‌کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می‌دهد.

مطابق مطالعات دانشمندان زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو بار در هفته قرار می‌دهند، ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می‌شود به طور منظم بادام زمینی بخورید، بادام زمینی حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان هستند و در صورت مصرف حتماً جذاب‌تر به نظر خواهید رسید.

همچنین، پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی بوده و اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

بادام زمینی برای استخوان‌های سالم

فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم‌ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است. آن‌ها تقویت کننده‌های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی هستند.
مصرف بادام زمینی کمک زیادی به درمان افسردگی می‌کند؛ چرا که علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است. برای جلوگیری از این بیماری‌های خطرناک، حداقل دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی هفتگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک کرده و باعث تنظیم سطح قند خون در بدن انسان می‌شوند.

مضرات بادام زمینی را بشناسید

۱_ آلودگی موجود در بادام زمینی گاهی منجر به تولید مواد سمی می‌شود که در نتیجه استفاده بیش از حد، باید انتظار بی‌اشت‌هایی و تغییر رنگ چشم‌ها را داشته باشیم.

۲_ متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند افرادی که به بادام زمینی یا محصولات آن آلرژی دارند نباید این خوراکی خوشمزه را مصرف نکنند.

۳_ معضل کیسه صفرا و درد ناگهانی در سمت راست شکم ممکن است از مصرف بادام زمینی باشد که در نهایت باید از خوردن آن اجتناب کرد.

محققان به این نتیجه دست یافته‌اند که مصرف متعادل کره بادام زمینی باعث کاهش ۲۵ درصدی سنگ صفرا می‌شود؛ چراکه بادام زمینی‌ها توانایی کاهش کلسترول تا حد زیاد را دارند. بادام زمینی‌ها پتاسیم بالایی دارد و میزان آن دو برابر سدیم است؛ بنابراین مصرف کره بادام زمینی برای بیماران قلبی و کسانی که فشار خون بالایی دارند بسیار مفید است.

کد خبر 528354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.