جامعه را نسبت به وضعیت کودکان خاص حساس می‌کنیم

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران گفت: در نظر داریم در هفته کودک علاوه بر اینکه جامعه را نسبت به کودکان و به خصوص کودکان خاص حساس کنیم، شرایط متفاوت و مفرحی را برای آنها به وجود آوریم.

به گزارش ایمنا، سید مالک حسینی در حاشیه برگزاری «جشنواره بادبادک پ‌ها»، اظهار کرد: هر سال ۱۶ مهر که با روز ملی کودک مصادف است، برای کودکان بزرگداشت و برنامه‌هایی با هدف توجه بیشتر مدیریت شهری به کودکان یا برای آگاه سازی عمومی نسبت به «حق کودک بر شهر» برگزار می‌شود.

وی افزود: کودکان سرمایه‌های کشور و اداره کنندگان جامعه در آینده هستند. اگر آنها دوره کودکی خوبی نداشته باشند، در آینده خروجی‌های خوبی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مأموریت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بیشتر مربوط به کودکان کم برخوردار اعم از کودکان کار، آسیب دیده و در معرض آسیب است، اما ما همواره تلاش کردیم این کودکان را مانند دیگر کودکان شهر ببینیم.

حسینی ادامه داد: برنامه‌هایی که در این هفته تدارک دیده شد با همین رویکرد بود. برنامه اصلی با عنوان «جشنواره بادبادک ها» امروز در بوستان ولایت برگزار شد و از تمام مناطق تهران بیش از ۵۰۰ کودک میهمان ما بودند. این جشنواره یک کار مشارکتی و گروهی است که کودکان علاوه بر تجربه حضور چند ساعت شاد و مفرح در کنار یکدیگر می‌توانند در کنار هم بازی‌ها، سرگرمی‌ها و نقاشی‌های زیبایی را خلق کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره بادبادک‌ها و تمامی برنامه‌های هفته ملی کودک در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌هایی را به طور مشترک به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده است، اما سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به طور خاص روی کودکان کمتر برخوردار، آسیب دیده و کار تمرکز دارد.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها و تجربه‌های موفق ما تحت عنوان «پیک امید» که در نوروز آن را تجربه کردیم و در هفته کودک هم آن را دنبال می‌کنیم، حضور یک سیستم پرتابل در مناطق است که به طور سیار و در یک خودرو در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند. پیک امید برنامه‌های تفریحی و فرهنگی متفاوتی برای بچه‌ها اجرا می‌کند.

حسینی گفت: در نظر داریم در هفته کودک علاوه بر اینکه جامعه را نسبت به کودکان و به خصوص کودکان خاص حساس کنیم، شرایط متفاوت و مفرحی را برای آنها به وجود آوریم.

منبع: مهر

کد خبر 528346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.