کاهش اجاره‌بهای مسکن در آلمان

ساکنان اغلب شهرهای بزرگ آلمان در ماه‌های اولیه سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه اجاره‌بهای مسکن بودند به طوری که بسیاری از مستاجران از تامین هزینه لازم برای سکونت خود عاجز شدند، خبر خوش اینکه طی ماه‌های اخیر، قیمت مسکن راکد مانده و حتی در بسیاری از شهرها رو به کاهش نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آلمانی به منظور بررسی میزان تغییرات اجاره بهای مسکن در کشور تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که طی ماه‌های تابستان، قیمت مسکن در اغلب شهرهای آلمان راکد مانده و حتی در بعضی از کلانشهرها، کاهش چشمگیری را نیز تجربه کرده است. این افراد به ویژه در مورد هزینه مسکن در ۱۴ شهر بزرگ شامل فرانکفورت، مونیخ، برلین، کلن، درسدن، اشتوتگارت، هامبورگ و لایپزیگ به مطالعه پرداختند و هزینه مسکن در آن‌ها را با سال گذشته همین زمان مورد مقایسه قرار دادند. تمام خانه‌های مورد تحقیق از ۸۰ متر مربع مساحت و سه اتاق خواب برخوردار بود ضمن اینکه همگی در طبقه دوم قرار داشت.

کاهش اجاره‌بهای مسکن در آلمان

پیش از این، یعنی در ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۱، هزینه مسکن به طور باورنکردنی رو به افزایش نهاده بود که محققان ایجاد توسعه‌های جدید شهری را به همین تغییر بها نسبت دادند چرا که مستأجران از توانایی مالی کافی برای اجاره مسکن برخوردار نبودند.

البته محققان با انجام بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که از مجموع ۱۴ شهر مورد مطالعه تنها پنج مورد در مقایسه با سال گذشته افزایش اجاره‌بها را تجربه کرده و این در حالی بود که در سال ۲۰۲۰، هزینه مسکن در هشت شهر از همین لیست با افزایش چشمگیر مواجه شده بود. علاوه بر این، هزینه مسکن طی سال ۲۰۲۱ در ۶ شهر راکد مانده و سه کلان شهر نیز کاهش اجاره‌بها را تجربه کرده بود.

در مجموع، پس از پایان مطالعات محققان آلمانی، مونیخ به عنوان گران‌ترین شهر در خصوص مسکن شناخته شد که بهای هر متر مربع خانه در آن ۵۰. ۱۶ یورو بود و پس از مونیخ، فرانکفورت با هزینه ۶۰. ۱۱ یورو و البته کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته در رده دوم شهرهای گران قیمت آلمان قرار گرفت.

اجاره بهای مسکن اشتوتگارت در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته همین موقع با یک درصد کاهش مواجه شده و به ۰۷. ۱۱ یورو به ازای هر متر مربع رسیده و این در حالی است که هر متر مربع خانه در هامبورگ نیز با قیمت ۸۹. ۱۰ یورو در اختیار مستأجران قرار گرفته است.

کاهش اجاره‌بهای مسکن در آلمان

کد خبر 528344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.