واکسن کرونا کوواکسین برای کودکان بین ۲ تا ۱۸ سال

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اخیرا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین برای کودکان بین دو تا ۱۸ سال صادر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت تولید کننده واکسن کرونا کوواکسین آزمایشات مراحل دوم و سوم در زمینه تأثیر واکسن بر افراد کمتر از ۱۸ سال را در ماه سپتامبر انجام داده است و اطلاعات مربوط به این آزمایشات را در ماه جاری در اختیار کنترل کننده دارو عمومی هند (DCGI) قرار داده است. سپس سازمان مربوطه مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین برای افراد بین دو تا ۱۸ سال را صادر کرد.

البته مجوز ذکر شده تحت شرایط خاص صادر شده است، به طوری که شرکت تولید کننده باید طی دو ماه اول اطلاعات مربوط به ایمنی واکسن را هر ۱۵ روز یک بار ارائه کند، سپس هر ماه یک بار این داده‌ها را در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دهد. با وجود اینکه شرکت تولید کننده تمام اطلاعات مورد نیاز را تا ۹ جولای برای سازمان جهانی بهداشت (WHO) ارائه کرد، این سازمان هنوز مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین را صادر نکرده است و در حال بررسی داده‌های موجود است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین باید در دو دز با فاصله زمانی ۲۰ روز بین دز اول و دز دوم تزریق شود. در صورتی که کودکان واکسن کرونا را دریافت کنند شیوع بیماری و انتقال آن از کودکان به دیگران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، زیرا محققان معتقد هستند که خطر ابتلاء به کرونای بدون علامت در کودکان بیشتر است.

کد خبر 528316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.