واکنش رئیس لالیگا به خروج ال‌کلاسیکو از اسپانیا

خاویر تباس رئیس لالیگای اسپانیا بار دیگر از مخالفت خود برای برگزاری سوپر لیگ خبر داد و اعلام کرد مسابقه بین بارسلونا و رئال مادرید قطعا در خاک اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند وقتی است که بحث‌هایی مبنی بر اینکه با حمایت‌های فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید، قرار است رقابت باشگاهی تحت عنوان "سوپر لیگ" شکل بگیرد، مطرح می‌شود.

این ایده موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی معتقدند از این رقابت‌ها پول خوبی به باشگاه‌ها می‌رسد و خسارت‌های ناشی از پاندمی کرونا جبران می‌شود، برخی هم می‌گویند فوتبال و باشگاه‌های کوچک با این طرح نابود می‌شوند.

با فشار مراجع مختلف، طرح سوپر لیگ فعلاً متوقف شده، یکی از مخالفان خاویر تباس رئیس لالیگاست. این در حالی است که جدایی ستاره‌های بزرگی مثل نیمار و رونالدو و مسی لیگ اسپانیا را نسبت به سایر لیگ‌ها عقب انداخته است.

یکی دیگر از بحث‌ها، برگزاری ال‌کلاسیکو خارج از خاک اسپانیا است که این هم در این کشور و مقامات ارشد و فوتبالی مورد بحث است. تباس با آن هم مخالف است. او شدیداً تحت فشار قرار گرفته است.

تباس در گفت‌وگویی به این موضوعات واکنش نشان داده و گفته است: هر چقدر لیگ‌های داخلی قدرتمندتر باشند، پروژه‌هایی نظیر سوپرلیگ کمتر شانس متولد شدن دارند. باید بهتر درآمدها را در میان باشگاه‌ها تقسیم کنیم.

او ادامه می‌دهد: هدف ما این نیست که رئال و بارسا قهرمان نشوند و تیم دیگری قهرمان شود، هدف این است که قهرمان ۸۵ امتیاز داشته باشد و نه ۱۰۰ امتیاز. در لیگ انگلیس هم گاهی تیم‌ها صد امتیازی شده‌اند اما وقتی این اتفاق رخ می‌دهد مفهومش این است که سطح رقابت پایین است.

رئیس لالیگا در ادامه اظهار کرد: همه بازی‌ها مهم هستند اما ال‌کلاسیکو مهم‌تر است. باید برای چنین بازی‌هایی تصویر خوبی ایجاد شود. خیلی بعید است که بازی رئال و بارسا روزی در خارج از اسپانیا برگزار شود.

از آن بازی‌هایی نیست که بتوان چنین کاری در موردش کرد. به هواداران هر دو تیم نیاز است و نمی‌شود ال‌کلاسیکو را از کشور (اسپانیا) خارج کرد.

کد خبر 528303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.