شهرداری برای به‌روزرسانی املاک اقدام کند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به لایحه نحوه محاسبه دریافت عوارض اضطراری اشاره کرد و گفت: درخصوص لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی که مقرر شد شهرداری تعهداتی را اجرا کند، شهرداری باید نسبت به پایش و به روز رسانی املاک هر ساله اقدام کند و نتایج را به شورا اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عباسی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران طی تذکری با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال ۹۹ لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مرغوبیت املاک در شهر تهران را به تصویب رساند که با هدف دریافت عادلانه عوارض از املاک شهری متناسب با متغیرهای واقعی مترتب بر مرغوبیت املاک و کاهش تبعیض‌های موجود تدوین شد اظهار کرد: در راستای پیاده‌سازی این ساز و کار، تکالیفی برای شهرداری (معاونت شهرسازی و معماری) برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرایی کردن دریافت عوارض با رویکرد جدید در نظر گرفته شد. یکی از تعهدات شهرداری در مصوبه شورا این است که شهرداری نسبت به پایش و به روزرسانی هر ساله ارزش مکانی(LR) املاک اقدام و نتایج را به شورا گزارش کند.

وی ادامه داد: تهیه دفترچه ارزش معاملاتی در قالب دفترچه الکترونیکی برای املاک شهر تهران و بارگذاری بر روی سامانه‌های مرتبط شهرداری با نظارت نماینده شورا و همچنین اعمال ارزش مکانی املاک در سامانه اینترنتی شفافیت شهر تهران نیز از جمله دیگر تکالیف مصوبه شورا بوده است. با عنایت به تغییر پارادایم در مبانی تعیین و محاسبه عوارض ساختمانی در فرآیند صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی و لزوم تداوم رویکرد جدید تعیین عوارض در سنوات آتی و با توجه به نزدیکی اتمام مهلت مقرر در مصوبات جهت انجام تکالیف مربوطه و ارائه گزارش‌ها به شورا، آماده سازی و به هنگام سازی اطلاعات پایه اجرای مصوبه "نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مرغوبیت املاک در شهر تهران" ضروری و حائز اهمیت است.

عباسی با اشاره به بند ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن در خصوص تسریع در انجام تکالیف مترتب با مصوبه "نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران" به شهردار تهران تذکر داد و گفت: از شهردار انتظار دارم تا دستور اقدام به موقع و مؤثر صادر کند و موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

کد خبر 528282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.