آلمان اولین صعودکننده به جام جهانی قطر

شاگردان هانسی فلیک موفق شدند عنوان اولین تیم صعودکننده به جام جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، گل‌های کای هاورتز، تیمو ورنر و جمال موسیالا همراه با شکست ارمنستان مقابل رومانی باعث شد تا آلمان با شکست دادن مقدونیه به اولین تیمی تبدیل شود که جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرده است.

با توجه به شرایط کنونی آلمان‌ها، این کشور می‌تواند در طول یک سال آینده برنامه‌ریزی منسجمی برای جام جهانی داشته باشد تا شاید موفقیت هشت سال پیش را تکرار کند، آن هم بعد از یک نمایش کاملاً ناامیدکننده در یورو ۲۰۲۰ و خداحافظی با یواخیم لو که مدت‌ها سرمربی تیم ملی آلمان بود.

در حال حاضر تنها قطر به عنوان میزبان جام جهانی در کنار آلمان موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شده‌اند. البته مرسوم است که کشور میزبان می‌تواند به صورت خودکار صعود خود به جام جهانی را قطعی کند و معمولاً کشور میزبان نیز این شرط را می‌پذیرد تا دوره بازی‌های مقدماتی خود را با رویکرد مسابقات دوستانه سپری کند.

تورنمنت سال آینده جام جهانی، آخرین باری خواهد بود که این رقابت‌ها با ۳۲ تیم انجام می‌شود. بر اساس قوانین جدید جام جهانی، پس از آن و در سال ۲۰۲۶ با فرمت جدیدی برگزار خواهد شد و ۳۶ تیم می‌توانند در این بازی‌ها به میدان بروند.

از سوی دیگر جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است با میزبانی سه‌گانه ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود که از لحاظ شرایط میزبانی و ویژگی‌های جغرافیایی، یکی از متفاوت‌ترین مسابقات جام جهانی در طول تاریخ فوتبال خواهد بود.

کد خبر 528276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.