انتقاد عضو شورا به عملکرد سامانه‌های نظارتی شهرداری تهران

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران از عملکرد شماره‌های نظارتی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تهران گلایه کرد و گفت: در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به شماره تلفن اعلام شده برای گزارش تخلفات در شهر اظهار کرد: بعد از اطلاع رسانی شماره‌ای جهت اعلام فساد توسط بنده، تاکنون حدود ۱۰۰ پیام توسط شهروندان ارسال شده است. بعد از دسته بندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی پیام برخوردم که غالباً با رویکرد انتقاد از شیوه‌های خدمت رسانی بخش‌های مختلف مدیریت شهری و یا موضوعات پیرامون خدمات شهری بود که بنا بر پیام‌های واصله بارها توسط شهروندان به شماره‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع رسانی شده است، اما متأسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

وی افزود: رسالت این سامانه‌ها برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و باید درخواست‌ها و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی و پاسخ‌های دقیق به آنها داده شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانه‌ها بوده و لازم است با اصلاح ساختارها، به کارگیری افراد صالح، متخصص و دلسوز زمینه تحول و نقش آفرینی این سامانه‌ها فراهم شود.

صادقی در این رابطه به شهردار تهران تذکر داد و گفت: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه‌ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند شورای اسلامی شهر می‌خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد، فرصت ارتباط باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغه‌ها و انتقادات شهروندان و شیوه‌های رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.

کد خبر 528272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.