مراسم تکریم و معارفه استاندار زنجان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید زنجان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

‌به گزارش ایمنا، مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید زنجان شامگاه امروز با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیران کل استان و ائمه جمعه شهرهای استان و نمایندگان رسانه‌های استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در سخنانی اظهار کرد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در عرصه‌های مختلف پیش رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: امیدواریم این راه پر موفقیت ادامه‌دار باشد.

استاندار به همه استان نگاه یکسان داشته باشد

در ادامه نیز حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم با حضور دکتر افشارچی فصل نوینی در جهش توسعه استان ایجاد شود، اظهار کرد: امروز فرصتی کم نظیر برای توسعه و پیشرفت در استان زنجان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش پا افتاده به علت برخی ناکارآمدی‌ها مردم را دچار مشکل کرده بود، گفت: امیدواریم از این فرصت به وجود آمده و این هماهنگی که بین دولت و سایر قوا وجود دارد، استفاده لازم به عمل آید، اما باید قدردان مردم باشیم که اگر این نبود، چنین فرصتی را نداشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم نگاه عادلانه در توجه به استان زنجان وجود داشته باشد، گفت: پیشرفتی که امروز به برکت نظام رقم خورده است، کمتر از استحقاق این استان است و در بسیاری از موارد ما استعدادهای بسیاری داشته‌ایم که مغفول مانده و این امر حتی در شناخت شخصیت‌ها نیز وجود داشته و این فرصت باید برای ظرفیت‌های انسانی هم ایجاد شود.

شجاعی با اشاره به اینکه ما از استاندار جدید توقع داریم که با روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: توقع دیگر ما این است که استاندار به همه استان نگاه یکسان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اتحاد نمایندگان استان فرصت دیگری است که اگر از آن باید استفاده کنیم، در توسعه استان مؤثر خواهد بود، گفت: ما به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب هستیم و به دنبال استفاده از این مناصب نیستیم.

بسیاری از مسائل دینی را از پدر استاندار جدید زنجان یاد گرفته‌ام

در ادامه نیز آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان دیار حکیمان و فقیهان و دیار غواصان دریادل است، اظهار کرد: هر آمدنی رفتنی دارد و حضرت علی (ع) نیز فرموده‌اند که مسؤولیت‌ها میدان امتحان هستند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولیت میدان امتحان برای همگان است، گفت: به تعبیر یک استاد ما در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم و قضاوت افکار عمومی قطعاً در انتظار ماست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته با انعقاد قراردادهای ننگین بخش‌هایی از کشور جدا شد، افزود: پیشینه این دیار و حضور آنها در انقلاب مؤثر بوده و آن زمان که چنین جمعیتی نداشت، ۳۵۳۵ شهید تقدیم نظام کرد.

خاتمی با بیان اینکه دلدادگی مردم زنجان به اهل بیت (ع) و حضورشان در صحنه‌ها چشمگیر بوده است، گفت: در مقابل توطئه‌های گوناگون زنجان سرآمد بوده است و در سال ۹۶ که دشمن برای آن برنامه حساب شده داشت، مردم خودجوش به خیابان آمدند و چند هزار نفر طومار نفاق را پیچیدند.

وی تصریح کرد: در پی همین موضوع در سال ۹۸ هم مردم مؤمن زنجان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، صف خود را از اخلالگران جدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه رئیسی در سال ۹۶ و در دوره فعلی در زنجان رأی نخست را کسب کرده بود، گفت: وی ۱۱ سال در زنجان سخنرانی داشت.

خاتمی با اشاره به اینکه مردم برای رعایت پروتکل‌ها در یوم‌العباس که بزرگترین مراسم زنجانی‌ها بود، در قالب کمک مومنانه برگزار کردند، گفت: رزمندگان این استان پس از پایان دفاع مقدس در منطقه شمال‌غرب حضور داشته و این امر قابل تقدیر است.

وی در ارتباط با استاندار جدید هم گفت: خوشبختانه استاندار جدید فرزند این دیار است و بنده بسیاری از مسائل دینی را از پدر وی یاد گرفته‌ام.

توجه ویژه به صادرات در استان زنجان مورد تاکید است

محسن افشارچی، استاندار جدید زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است، گفت: مبنای این امر استقلال است و باید استقلال کشورمان را در همه حوزه‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: از ظرفیت‌های استانی استفاده لازم را باید داشته باشیم و با حفظ مسیر، افزایش تولید ناخالص ملی تحقق پیدا کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان قرار داریم، گفت: از روح شهدا مدد می‌طلبم که در پایان شرمنده نباشم و با تمام توان کار خواهم کرد.

افشارچی با بیان اینکه زنجان بهترین جا برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود، افزود: گره کارخانجات و واحدهای تولیدی باز شود و بازگردانی سرمایه‌های خوابیده به چرخه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه ویژه به صادرات در استان مورد تاکید است و سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد دیجیتال در استان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه من را با برآیند کار قضاوت کنید نه با انتصاب. اصل مدیریت نگاه به اهداف کلان است. من لوکوموتیو خواهم بود و مدیران دنبال من خواهند آمد، گفت: کار من به عنوان مدیر باید تسهیل امور باشد. باید زنجان را مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کرده و باید برای سرمایه‌گذاران تسهیل‌گری کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که حمل و نقل به عنوان مزیت مطرح و تسهیل شود، افزود: برای توسعه نیاز به زیرساخت‌هایی همچون راه داریم و یکی از مهم‌ترین این موارد مسیر دوخطه کردن راه‌آهن است. اگر فاصله زنجان به تهران را کوتاه کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف شده و در جذب سرمایه گذاران موفق تر خواهیم بود.

افشارچی با اذعان به اینکه امروز احساس خوبی در مردم نیست، ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها، حدود ۳۱ میلیون تومان سرانه هر فرد زنجانی است که در این خصوص در میانه قرار داریم، منتهی ضریب جینی بالا رفته و احتمالاً واریانس توزیع نرمال درآمدها بالا است. هنر من این است که این واریانس را کم کنم.

وی تاکید کرد: من خود را نمی‌بخشم که در مدت مدیریتم در اقتصاد دانش‌بنیان کاری نکنم و باید به دنبال حوزه‌های دیگر همچون اقتصاد دیجیتال باشیم که ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد. در استان باید به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی باشیم.

استاندار زنجان افزود: باید اقتصاد دانش بنیان ارتقا پیدا کند و بسیاری از شاخص‌ها در گذشته ارتقا یافت که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

زنجان قطب تولید مواد شوینده کشور است

فتح‌الله حقیقی، استاندار سابق زنجان هم با اشاره به اینکه در استان زنجان اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: الان ۵۷۳ هزار و ۸۵۲ تست کرونا انجام داده‌ایم و تنها استانی هستیم که در پیک پنجم ابتلای کمتری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نیز رتبه زنجان در بحث سرمایه‌گذاری از ۱۸ به ۱۳ رسید و هفت واحد تولیدی سال قبل افتتاح و امسال نیز ۱۴ واحد دیگر افتتاح می‌شود.

استاندار سابق زنجان تصریح کرد: امروز زنجان قطب تولید مواد شوینده در کشور است و در حوزه معدن نیز تعداد معادن فعال به ۱۲۳ مورد رسیده است. در حوزه صادرات و گمرک نیز ۲۲۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

حقیقی در حوزه راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین ۳۸ کیلومتر باقی مانده است، گفت: ۳۸ کیلومتر باقیمانده آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد. بنده آنچه در توان داشتم در طبق گذاشته و فعالیت کردم.

منبع: فارس

کد خبر 528249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.