تصویربرداری غیرمخرب سه‌بعدی با میکروسی‌تی

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان بهین نگاره گفت: میکروسی‌تی تکنیک تصویربرداری غیر مخرب است که قابلیت تولید تصاویر سه بعدی با رزولوشن بالا را داراست که ویژگی‌های این دستگاه با نمونه‌های خارجی کاملاً قابل مقایسه است.

محمدرضا فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دستگاه میکروسی‌تی یک دستگاه تصویربرداری با اشعه ایکس سه بعدی است اظهار کرد: روش استفاده از این دستگاه مانند سیتی‌اسکنرهای بالینی است، اما از قدرت وضوح بسیار بهتری بهره‌مند است.

وی افزود: میکروسی‌تی تکنیک تصویربرداری غیر مخرب است که قابلیت تولید تصاویر سه بعدی با رزولوشن بالا را داراست که ویژگی‌های این دستگاه با نمونه‌های خارجی کاملاً قابل مقایسه است و ما تنها تولید کننده این اسکنرها در کشور و خاورمیانه هستیم.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان بهین نگاره ادامه داد: اسکنرهای تولیدی این شرکت دانش بنیان به دو دسته تقسیم می‌شود؛ LOTUS-NDT، برای فعالیت‌هایی مانند مهندسی الکترونیک، مکانیک، نفت، زمین شناسی، دیرینه شناسی، مواد و صنایع غذایی کاربرد دارد و اسکنر بالینی LOTUS-inVivo که برای مطالعات پیش بالینی، دندان پزشکی، فارماکولوژی، حشره شناسی و بایومتریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تقسیم می‌شود.

فولادی خاطر نشان کرد: دستگاه LOTUS-NDT قابلیت نمایش با رزولوشن میکرومتر را دارد همچنین این دستگاه پرتابل است و نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

کد خبر 528236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.