تمام بزرگان سینمای ایران مدیون ژانر کودک هستند

کارگردان و عوامل فیلم «در میان صخره ها» با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها درباره این فیلم پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مختار عبدالهی، کارگردان و نویسنده فیلم «در میان صخره ها» در نشست خبری فیلم خود در حاشیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: ایده اولیه این فیلم از برخورد من با یک پسر چوپان در مناطق محلی استان چهارمحال و بختیاری شکل گرفت. این پسر از سن خود بزرگ‌تر بود و همین موضوع باعث ایجاد ایده این فیلم در ذهن من شد.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری برای بازیگر فراخوان دادیم و در ۴۰۰ تست اخذ شده دو بازیگر نهایی انتخاب شدند. بازیگران حدود ۱۲ روز پیش از آغاز پروژه در لوکیشن، تمرین‌های خود را آغاز کردند؛ فیلمبرداری این پروژه حدود ۴۰ روز به طول انجامید. البته به دلیل شرایط نامناسب جوی لوکیشن، شرایط فیلم برداری سخت بود.

این کارگردان ادامه داد: شکل گرفتن شخصیت‌های نوجوان در داستان این فیلم کاملاً مشخص است و در طی این داستان کاراکترها به بلوغ فکری رسیده اند. «کارنگ کرباسی» آهنگساز این فیلم نیز به صورت خیلی دقیق تمامی صحنه‌های آن را یادداشت و حدود پنج ماه در خصوص آهنگسازی آن کار کرد.

عبدالهی تصریح کرد: قطعاً نکاتی در زندگی روستایی بازیگران نوجوان این فیلم وجود داشت که برای مخاطب شهرنشین جذاب خواهد بود. در اکران امروز بیش از ۷۰ درصد مخاطبان از فیلم راضی بودند، قطعاً در صورتی که روی این فیلم مانور رسانه‌ای انجام شود، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: توجهی که در دهه ۷۰ نسبت به فیلم‌های کودک بود، امروز وجود ندارد و این موضوع باعث شده است که سرمایه گذاران به این ژانر توجه نکنند، تمام بزرگان سینمای ایران مدیون ژانر کودک هستند.

این کارگردان خاطر نشان کرد: مخاطب فیلم «در میان صخره ها» کودکان و نوجوانان هستند و قطعاً همزیستی کاراکتر های این فیلم با طبیعت برای مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان جذاب خواهد بود. همچنین استفاده از برخی داستان‌های شاهنامه نیز جذابیت آن را برای بزرگسالان افزایش خواهد داد.

عبدالهی افزود: علاقمند بودم که این فیلم به مستند نزدیک باشد؛ البته شرایط نامناسب لوکیشن فیلم باعث شده بود که بیشتر به مستند نزدیک باشد.

وی ادامه داد: این فیلم صرفاً برای مخاطبان ایرانی ساخته نشده است و برای حضور در سینماهای بین المللی نیز زیرنویس می‌شود.

رضا آل احمد، برنامه ریز فیلم «در میان صخره‌ها»، نیز گفت: در ابتدا گمان نمی‌کردم که شرایط فیلمبرداری تا این حد دشوار باشد. از طرفی کار کردن با بازیگران کودک و نوجوان نیز نوعی چالش بود.

وی افزود: فیلمبرداری در لوکیشن طبیعی بسیاری خطرناک بود و چندین سانحه برای تیم فیلمبرداری رخ داد، اما با تمامی این سختی‌های فیلم خوبی از کار در آمد.

کد خبر 528192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.