واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان وزارت جهاد است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد، با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام رقیب بخش خصوصی نیستند و حضور آنان در بازار بر اساس قانون و با توجه به ضرورت‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت اعتماد متقابل بین وزارت جهاد کشاورزی و صنایع روغن، در قالب تفاهم نامه، ذخیره سازی روغن در آینده قابل واگذاری به بخش خصوصی است. من صددرصد به بخش خصوصی اعتماد دارم و امیدوارم هرچه بیشتر پیش می‌رویم این اعتماد بیشتر شود و زیربنایی برای آینده کشور ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دستور اکید من به حوزه برنامه‌ریزی اقتصادی و بازرگانی این بوده که اتحادیه‌ها بتوانند در تصمیم‌گیری امور بخش کشاورزی و بازار رسانی محصولات کشاورزی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم طرح پایلوت واگذاری امور را از صنایع روغن شروع کنیم، تصریح کرد: معاونت توسعه بازرگانی یک نقشه راه پایلوت برای واگذاری امور به این اتحادیه‌ها تدوین کند تا از بازار تا صادرات و واردات روغن را به اتحادیه‌ها بسپاریم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی کشور راهی به غیر از کشت قراردادی ندارد، تاکید کرد: اتحادیه‌ها در توسعه کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی کمک کنند.

وی افزود: با حضور اتحادیه‌ها در کشاورزی قراردادی، حوزه زراعت به ویژه دانه‌های روغنی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

کد خبر 528191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.