گلزارهای مطهر شهدا به کانون‌های فرهنگی و مردمی تبدیل شود

معاون رئیس جمهور گفت: گلزارهای مطهر شهدا باید به کانون‌های فرهنگی و مردمی تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی -دوشنبه ۱۹ مهرماه- در نشستی که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرمان برگزار شد، ضمن تأکید بر ارائه خدمات به جامعه ایثارگری گفت: ارائه خدمات به جامعه ایثارگری باید بهبود پیدا کند و رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری وظیفه دولت است. ما به دنبال مردمی کردن ارائه خدمات به ایثارگران هستیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و این امر را باید در گلزارهای مطهر شهدا شروع کرد. با توجه به تنوع اقلیمی در کشور تفاوت‌هایی برای ساخت این گلزارها وجود دارد و بهتر است طرح تبدیل گلزارهای شهدا به کانون‌های فرهنگی از استان کرمان و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شود. خدماتی که به جانبازان داده می‌شود در خور شأن و مقام آن‌ها نیست و لذا باید به مشکلات جانبازان بیشتر رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم این انگیزه وجود دارد که مشکلات ایثارگران فاقد مسکن حل شود، گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی موضوع مشکل ایثارگران فاقد مسکن مورد بررسی قرار گرفت و البته در برخی استان‌ها طرح‌هایی در مرحله کلنگ‌زنی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در زمینه اشتغال برخی فرزندان شهدا و تبدیل وضعیت آن‌ها مشکلاتی وجود دارد و باید مراکز توانمندسازی برای این عزیزان ایجاد شود تا در همه استان‌ها مشکلات اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران حل شود.

وی انجام اقدامات فرهنگی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در بنیاد دانست و گفت: ساخت فیلم و سریال از شخصیت‌های شاخص حوزه ایثار و شهادت و بازنشر وصیت‌نامه‌های شهدا یکی از اقداماتی است که نقش مهمی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره در این زمینه تأکید دارند و ساخت سریالی از زندگی شهید بهشتی را مطرح فرموده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 528181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.