لارگانی: بحران آب در اصفهان آتش زیر خاکستر است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان با بحرانی بزرگ آب که همچون آتشی زیر خاکستر بوده، مواجه است، گفت: اگر به داد و فریاد استان نرسیم، زمانی بیدار می‌شویم که کار از کار گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر موسوی لارگانی امروز _دوشنبه ۱۹ مهرماه_ در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: هماهنگی کامل استاندار و مجموعه مدیریت جدید استان با علما و حوزه علمیه به خصوص با نماینده ولی فقیه در اصفهان ضروری است.

وی افزود: استان اصفهان از قدیم استانی عالم‌پرور بوده و اکنون نیز علمای بزرگی را در خود و حوزه علمیه قم دارد. لازم است هماهنگی مدیران حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه استمرار داشته و پر رنگ‌تر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: به جای اینکه از ویژگی‌های مثبت استاندار جدید اصفهان که بسیار زیاد است، یاد کنم، علاقه دارم بگویم که باید کار جهادی و تلاش عاقلانه وی باعث شود پس از پایان خدمت، وقتی نمایندگان ولی فقیه و مجلس پشت تریبون حاضر می‌شوند از خدمات ارزشمندش دفاع و تقدیر کرده و از وی به عنوان کسی که به دنبال احیای زاینده‌رود بوده، یاد کنند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: بسیار خوشحال می‌شوم که در آن زمان از مرتضوی به عنوان اینکه درصدد مبارزه با فساد اداری بوده و آن را کاهش داده، یاد کنیم. استاندار باید برای تولیدکنندگان و صنعتگران ارزش قائل باشد و به مردم احترام خاص بگذارد. نباید در ظاهر شعار مردمی بودن بدهیم بلکه باید در عمل مردمی باشیم.

وی با بیان اینکه شعار احترام به مردم باید عملی شود، گفت: از استاندار جدید اصفهان به عنوان رئیس شورای امنیت استان درخواست می‌کنم معضل اصفهان که مسئله آب و زاینده‌رود است را به طور جدی دنبال کند؛ چراکه گرچه استان اصفهان بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد، اما اگر آب داشته باشد قطعاً بیکاری نخواهد داشت. آنقدر توانمندی در استان اصفهان وجود دارد که می‌تواند چند استان کشور را نیز اداره کرده و ۱۰ برابر نفت برای کشور درآمد داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان با بحران بزرگ آب که همچون آتشی زیر خاکستر بوده، مواجه است، گفت: اگر به داد استان نرسیم، زمانی بیدار می‌شویم که کار از کار گذشته است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: مجلس فعلی حمایت بی سابقه‌ای از دولت ابراهیم رئیسی کرده است و از پتانسیل ارزشمند اصفهان باید بهره ببریم. در مجمع نمایندگان استان با ۱۳ وزیر جلسات مختلف داشته‌ایم. این استان تنها محدود به کلان‌شهر اصفهان نیست و باید محرومیت آن را فریاد بزنید.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین در حال تخریب میراث گران‌بهای اصفهان است، گفت: نفت تمام شدنی است، اما این آثار که متعلق به گذشتگان و آیندگان بوده در اثر سهل‌انگاری و سوءمدیریت در حال نابودی است. انتظار می‌رود هیئت دولت به عنوان مدافع منافع کشور، مشکلات اصفهان را به طور جدّ پیگیری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خطاب به استاندار گفت: روحیه جوانی خود را قدر بدانید و از شجاعت و جسارت بهره ببرید و با تمام قدرت برای زاینده‌رود تلاش کنید. بدانید که اگر نتوانیم برای مردم کاری کنیم، پست‌ها و سمت‌ها هیچ ارزشی ندارد؛ اگر استاندار اصفهان می‌شوید به واسطه پنج میلیون نفری است که در این استان زندگی می‌کنند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: در تمام عرصه‌ها، مدیران جسور و کاردان که توجهی به نگاه‌های حزبی ندارند، موفق هستند. باید مدیران انقلابی و جهادی را انتخاب کنیم؛ زیرا این رمز موفقیت است. مدیرانی انتخاب کنید که هدف آنها حفظ صندلی و جایگاه نباشد و با آمار دروغ ارتقا نگیرند؛ متأسفانه بسیاری از مدیران آمار دروغ اعلام می‌کنند. مجمع نمایندگان استان اصفهان آمادگی کامل خود را برای همراهی با استاندار برای برون رفت از مشکلات اعلام می‌کند.

وی افزود: اخیراً مطرح شده که نمایندگان این دوره فعالیت کمی داشتند در حالی که تمام قد برای رفع مشکلات استان تلاش کرده است نمایندگان فرصت ارزشمندی هستند که باید از آن در استان استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: باید محرومیت اصفهان را فریاد بزنیم؛ در کلان شهر اصفهان محله‌هایی وجود دارد که هیچ کجای کشور وجود ندارد؛ متأسفانه مارک برخورداری بر پیشانی اصفهان زده شده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: در مجلس هشتم همراه با سه نماینده دیگر به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردیم. در آن زمان قرار بود بر اساس ماده ۱۸۰ برنامه چهارم توسعه، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تقسیم شود، اما متأسفانه تنها ۱۳ میلیارد تومان برای اصفهان در نظر گرفتند که وقتی گلایه کردیم پاسخ دادند شاخص تقسیم اعتبارات، آب و راه روستایی است.

وی افزود: آن زمان آمار داده شده بود که ۱۰۰ درصد آب شرب روستاهای اصفهان بهداشتی است در حالی که پروژه آبرسانی ۱۵ روستای پیر بکران و ۱۹ روستای بخش مرکزی، قطعی و اجرایی نشده بود؛ همچنین اعلام شده بود که ۹۷ درصد راه‌های روستایی اصفهان آسفالت بوده که اشتباه اعلام شده بود.

کد خبر 528124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.