استونی، میزبان خودروهای مدرن بدون راننده

مدیران و خلاقان سراسر دنیا به مدت سال‌های طولانی، شهرهای آینده را با خودروهایی مدرن و بدون راننده تصور کرده‌اند، اما اکنون نوآوران تارتو، کلانشهری در استونی، به این رویا جامه عمل پوشانده و خودروهایی از این نوع را در خیابان‌های سراسر شهر به حرکت درآورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودروی بدون راننده تارتو به مدت دو ماه و به طور آزمایشی تردد خود را در خیابان‌های عمومی شهر آغاز کرده است. پیش از این نیز یک اتوبوس بدون راننده جدید با ظرفیت حمل همزمان تعداد هشت نفر در مرحله آزمایشی مسافران را از مرکز شهر به موزه ملی استونی منتقل کرده و از محبوبیت زیادی میان شهروندان برخوردار شده بود. اما خودروی جدید که Cleveron ۷۰۱ نام گرفته با مجوز قانونی در سراسر معابر عمومی در حال رفت و آمد است. جالب است بدانید که این خودروی بسیار شگفت‌انگیز پس از موفقیت در مرحله آزمایشی قرار است به عنوان وسیله حمل بسته‌های پستی مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت، اولین خودروی بدون سرنشین اروپا در نوع خود خواهد بود.

استونی، میزبان خودروهای مدرن بدون راننده

خودروی پستی بدون راننده تارتو، اگرچه خود سبک وزن به حساب می‌آید اما از قابلیت انتقال همزمان ۲۰۰ کیلوگرم محموله پستی برخوردار است ضمن اینکه با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. در طراحی این وسیله نقلیه تمام اصول دوستدار محیط زیست مورد توجه قرار گرفته شده است و در نتیجه حرکت آن مستلزم مصرف سطح بالایی از انرژی نیست.

البته مدیران تارتو ادعا کرده‌اند Cleveron ۷۰۱ بسته به تقاضای شهروندان و نیاز شهر برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربری آن تنها محدود به تحویل بسته‌های پستی نخواهد بود. به عنوان مثال ممکن است این خودروهای بدون راننده به عنوان یخچال‌های حمل بستنی، کامیون‌های حمل مواد غذایی برای سوپرمارکت‌ها یا رستوران‌ها و سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

استونی، میزبان خودروهای مدرن بدون راننده

کد خبر 528109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.