سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

سریال کره ای اسکویید گیم (Squid Game) در ژانر بقا و هیجانی به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار نتفلیکس در تمام جهان معرفی شده و بسیاری علاقمند به تماشای سریال‌هایی در سبک بازی ماهی مرکب و بحث پیرامون آن هستند.

به گزارش ایمنا، یک فصل از سریال بازی مرکب (Squid Game) در ۹ قسمت از طریق نتفلیکس (Netflix) منتشر شده است؛ این سریال هیجان‌انگیز در مورد ۴۵۶ نفر است که برای بردن جایزه چندین میلیاردی یک مسابقه، به بازی‌های کودکانه اما مرگبار مشغول می‌شوند. اسکویید گیم و ژانر بقا شباهت‌هایی با چندین فیلم و سریال دیگر دارد.

سریال THE PURGE (پاکسازی)

سریال پاکسازی در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این سریال داستان یک روز است که در آن تمام جرم‌ها، ازجمله قتل، قانونی می‌شوند. فصل دوم پاکسازی نسبت به فصل اول دارای اتفاقات شگفت‌انگیز بیشتر و حول چهار گروه جداگانه از افراد است که گرد هم می‌آیند تا سعی کنند شب پاکسازی خود را زنده نگه دارند.

همانند اسکویید گیم، درام پرج فقط به یک بازی خشونت‌آمیز بقا محدود نمی‌شود. طرفداران در این سریال خواهند دید که در ۳۶۴ روز دیگر سال که در آن خبری از بی‌قانونی نیست چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و چگونه اتفاقات شب پاکسازی روی مردم تأثیر خواهد گذاشت.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

سریال ALICE IN BORDERLAND (آلیس در سرزمین مرزی)

آلیس در سرزمین مرزی بر اساس یک مانگا (کمیک ژاپنی) به همین نام ساخته شده است. گروهی از افراد به مکانی خاص منتقل می‌شوند و در یک بعد متناوب به دام می‌افتند، جایی که برای زنده ماندن باید در بازی‌های خطرناک شرکت کنند.

این سریال مانند یک تکه رنگارنگ و پر جنب و جوش از سریال‌ها و فیلم‌های مختلف است. بازی اسکویید گیم در جزیره‌ای منزوی واقع شده است، حوادث موجود در آلیس در سرزمین مرزی با قرار دادن کل سریال در توکیو متروکه، مفهوم بازی مرگبار را به سطح دیگری می‌برد. سریال دارای قهرمانان و افرادی عادی است که مهارت‌های منحصر به فردی ندارند و همه برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. سراسر فیلم پر از استرس است و خشونت در قاب‌های رنگ رنگی در فیلم قرار گرفته‌اند.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

سریال SWEET HOME (خانه دوست داشتنی)

داستان این سریال فانتزی ترسناک بر اساس یک انیمیشن مانگا (کمیک مصور) ساخته شده است و درباره ساکنین یک آپارتمان است که با ورود هیولاها به آخرالزمان وارد می‌شوند. هیون سا (بازیگر نقش اول سریال) بعد از یک تراژدی دردناک به یک جوان افسرده تبدیل شده و به یک آپارتمان دور از محل کار و زندگی خود می‌رود. حالا با آمدن هیولاها باید از خودش و همسایه‌ها مراقبت کند. این سریال مثل سریال “بازی مرکب” به مسائل روان‌شناسانه و پیچیده بین افراد و تفکرات آنها می‌پردازد.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

فیلم BATTLE ROYALE (بازی بقا)

فیلم بتل رویال که بر اساس رمانی داستانی از کوشون تاکامی تولید شده است، موج جدیدی از داستان‌های هیجان‌انگیز سبک بقا را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ بتل رویال این ژانر را از پایه آغاز کرد. این فیلم در مورد ۴۲ دانش‌آموز کلاس نهم است که به جزیره‌ای دور افتاده و متروک فرستاده می‌شوند و توسط یک دولت ظالم مجبور می‌شوند تا زمانی که یکی زنده بماند با یکدیگر بجنگند. پس از گذشت سه روز، اگر بیش از یک نفر زنده بمانند، همه کشته می‌شوند، مانند مسابقات اسکویید گیم، فقط یک برنده می‌تواند وجود داشته باشد.

اولین و تنها کتاب تا کامی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و از آن به بعد تبدیل به یک سریال مانگا و یک فیلم بلند به کارگردانی فوکاساکو شد. بتل رویال فوق‌العاده خشن است و همچنین یک طرح جذاب و شخصیت‌های چند بُعدی را ارائه می‌دهد.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

انیمه سریالی KAIJI (کایجی)

این مجموعه انیمیشنی به سبک بقا ساخته شده است و در آن یک قمارباز در فقر زندگی می‌کند که اکثر افراد بدهکار هستند و طبقه حاکم این افراد را از طریق مجموعه‌ای از بازی‌های پیچیده مجبور به پرداخت بدهی می‌کند.

قهرمان داستان توانسته خود را از مشکلات بزرگ دور کند و از درگیری‌های مالی به دور باشد، اما یک کلکسیونر می‌گوید که وی به خاطر ضمانت وام همکار سابقش که ناپدید شده است بدهکار است و برای پرداخت بدهی باید به کشتی وارد می‌شود که در آن بازی‌های خطرناک و کشنده را انجام می‌دهند تا جایی که بدهی خود را به طور کامل پس بدهد.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

مجموعه فیلم‌های THE HUNGER GAMES (بازی‌های گرسنگی)

مجموعه فیلم بازی‌های گرسنگی بزرگترین اثری است که از فرمت بقا و مبارزه به سبک بتل رویال استفاده می‌کند. به طور کلی این اثر یکی دیگر از داستان‌های برجسته بر سبک بقا محور است. با این حال، پیام سیاسی و اجتماعی درون آن برجسته‌تر از بازی مرکب است و این مجموعه فیلم در نهایت به یک انقلاب ختم می‌شود. فیلم هانگر گیم به دلیل رتبه بندی PG-۱۳ (رده بندی فیلم و سریال بر اساس سن) برای کسانی که در مورد خشونت نگرانند از گرافیک بسیار کمتری نسبت به اسکویید گیم برخوردار است.

داستان فیلم به صورتی است که دختری که در یک مسابقه مرگبار بی‌رحمانه به جنگ اعزام می‌شود و در نهایت نماد یک انقلاب می‌شود. این فیلم بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های سوزان کالینز ساخته شده است و در آینده‌ای در شهری متروکه و دور افتاده اتفاق می‌افتد، جایی که کشور کاتنیس (کشوری خیالی با آشوب و اختلاف طبقانی زیاد) در آن زندگی می‌کند، به طبقات اجتماعی متمایزی تقسیم می‌شود که به نام مناطق با حکومت فاسد در پایتخت همه را با طبقه خود همسو می‌کند. هر سال، هر منطقه باید دو کودک را برای مبارزه در مسابقه مرگ به نام بازی‌های گرسنگی بفرستد که در آن تنها یک کودک مجاز به زنده ماندن است.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

سریال LIAR GAMES (بازی‌های دروغی)

دا جونگ (کیم سو یون) دختر دانشجویی است که به خاطر مشکلات و بدهی مجبور به شرکت در یک مسابقه رقابتی ذهنی خطرناک می‌شود، در سریال بازی‌های دروغی فرد برای برد باید دیگر شرکت کنندگان را فریب دهد و باعث کشته شدن بازیکنان دیگر شود تا برنده مسابقه و صاحب جایزه ۱۰ میلیارد وون (حدود ۹ میلیون دلار) شود.

سریال های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

کد خبر 528107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.