لوکزامبورگ در تلاش برای ترویج تولید انرژی خورشیدی

شهروندان لواکزامبورگی در صورت استفاده از انرژی خورشیدی در سازه‌های خود از پرداخت مالیات به شهرداری معاف می‌شوند؛ این تصمیم توسط مدیران و در راستای سبزسازی کشور اتخاذ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت نیرو و برنامه‌ریزی فضایی اعلام کرد از یکم ماه ژوئیه سیاست جدیدی در سراسر کشور پیاده شده است تا تولیدکنندگان انرژی خورشیدی را به تولید بیشتر نیروی تجدید پذیر سوق دهد. در این راستا، قوانین جدیدی اعمال شده است که بر اساس آن، چنانچه فروش انرژی خورشیدی حاصل از پنل‌ها از ۱۰ کیلووات تجاوز نکند، هیچ مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد. این قانون از یکم ماه ژانویه پیاده شده و پیامدهای مثبت زیادی در پی داشته است.

علاوه بر این، دولت در لایحه جدید دیگری، رقبای بزرگ تولید کننده انرژی خورشیدی را به تولید ۵۵ مگاوات نیروی تجدید پذیر دعوت کرده است که این مقدار می‌تواند انرژی مصرفی ۳۵ هزار نفر از ساکنان را تأمین کند. در این راستا، پنج زمین بزرگ در مکان‌های صنعتی، مسکونی و بسترهای آبی احیا و به تولید انرژی تجدید پذیر اختصاص داده شده است.

وزارت نیرو و برنامه‌ریزی فضایی مدعی شده است که در سال ۲۰۲۰ تولید انرژی از طریق پنل خورشیدی نیروی مصرفی ۱۲۰ هزار نفر را تأمین کرده است. گزارش‌ها نیز حاکی است که طی ۶ سال اخیر، تلاش‌های بی‌وقفه مدیران لوکزامبورگ برای بالا بردن ظرفیت تولید انرژی خورشیدی بسیار مؤثر واقع شده و افزایش ۷۰ درصدی نیرو را در پی داشته و از ۱۱۰ به ۱۸۷ مگاوات رسیده است.

دولت تنها در سال ۲۰۲۰ موفق به نصب ۶۰۹ سامانه تولید انرژی خورشیدی شد اما اکنون از تلاش‌های بیشتر برای ترویج تولید نیروی تجدید پذیر میان مردم و سرمایه‌گذاران خبر داده است. وزیر دارایی کشور نیز ادعا کرده است که از طریق تغییر قوانین مربوط به پرداخت مالیات، فرصت کافی را در اختیار مردم عادی قرار خواهد داد تا در فرآیند تولید انرژی تجدید پذیر سهیم شوند. به ویژه، استفاده از خودروهای الکتریکی و به طور کلی، حمل و نقل پاک از اهداف ویژه مدیران لوکزامبورگ به شمار می‌رود که تبعات مثبت آن شامل حال کاربران می‌شود.

کد خبر 528076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.