اثربخشی واکسن کرونا برای کودکان

شرکت فایزر اعلام کرد که واکسن تولید شده برای کودکان پنج تا ۱۱ سال موثر و امن است و هیچ خطری برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این محققان اعلام کرده بودند که کودکان کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند یا تنها نوع خفیف آن را تجربه می‌کنند، اما پس از پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا به این نتیجه رسیدند که کودکان نیز ممکن است نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند یا جان خود را از دست بدهند؛ بنابراین واکسیناسیون این گروه از افراد نیز بسیار اهمیت دارد.

شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های کرونا در سراسر دنیا در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر کودکان هستند. پیش از این شرکت فایزر اعلام کرده بود که واکسن تولید شده برای کودکان پنج تا ۱۱ سال مؤثر و امن است و هیچ خطری برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت. در صورتی که مجوز استفاده از واکسن‌های کرونا برای کودکان صادر شود، خطر انتقال این بیماری نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر، تنها افراد ۱۲ سال به بالا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند. البته با توجه به اینکه شرکت فایزر مطالعات اولیه لازم در زمینه تأثیر واکسن بر کودکان پنج تا ۱۱ سال را انجام داده است، به زودی این واکسن برای گروه سنی ذکر شده نیز مجاز خواهد شد. ممکن است دُز پایین‌تری از واکسن کرونا به کودکان تزریق شود، البته به احتمال بسیار زیاد میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن آن‌ها با آنتی‌بادی تولید شده در بدن بزرگسالان برابر خواهد بود.

کد خبر 528075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.