رفع مشکلات آبگرفتگی انزلی نیازمند اختصاص اعتبارات استانی است

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی و رفع مشکل آبگرفتگی در این شهر نیازمند اختصاص امکانات و اعتبارات استانی است.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هنگام بارندگی، شهروندان انزلی بیشتر در قسمت‌هایی از خیابان‌های پاسداران، اطبا، شهید کلاهدوز و شریعتی چهار با مشکل آب‌گرفتگی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در شهر انزلی علاوه بر آب‌گرفتگی، مشکل آب ماندگی وجود دارد، افزود: در هنگام بارش شدید باران، بعضی از مناطق دچار آب‌گرفتگی می‌شود البته بعد از پایان بارندگی، در کمتر از مدت زمان نیم ساعت آب فروکش می‌کند، اما در بعضی از نقاط به دلیل انجام ساخت و سازهای زیاد و اشباع زمین، معابر دچار آب ماندگی می‌شود.

سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه طرح‌های جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی این شهر برای بارندگی‌های عادی پیش بینی و اجرا شده است، افزود: در بارندگی شدید اخیر در مدت زمان شش ساعت، ۵۶ میلیمتر در انزلی باران بارید به همین دلیل لوله‌ها و کانال‌های شهر ظرفیت جمع آوری و هدایت این مقدار از دبی آب حاصل از بارندگی را ندارد.

خلیلی با بیان اینکه رفع مشکل آب‌گرفتگی این شهر نیازمند اختصاص امکانات و اعتبارات استانی است، افزود: برای اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی نقاط بحرانی انزلی از مدیریت بحران استانداری گیلان، طی مکاتباتی درخواست کرده ایم تا لوله‌های مورد نیاز شهرداری را تأمین کند.

وی با بیان اینکه در گذشته در اجرای طرح‌های جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی انزلی سهل انگاری‌های شده است، افزود: در مقابل بازار پردیس لوله گذاری که سال‌های پیش انجام شده است دارای نواقصی بود و این مسئله در هنگام بارندگی باعث آب‌گرفتگی در محله نیمه شعبان می‌شد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد که در روزهای اخیر با انجام لوله گذاری به طول ۳۰ متر و قطر داخلی یک هزار میلیمتر، اصلاح شبکه و افزایش ظرفیت میزان دبی آب، مشکل آب‌گرفتگی این محله به طور کامل رفع شده است.

سرپرست شهرداری انزلی گفت: شهرداری تمهیداتی اتخاذ کرده است تا یک ماه آینده، با لوله گذاری و احداث کانال در خیابان شریعتی چهار، مشکل آب‌گرفتگی شهروندان این منطقه را نیز رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه توپوگرافی و طرح مطالعات جامع جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی انزلی حدود چهار سال پیش در شهرداری تهیه شده است و تمامی طرح‌ها براساس این مطالعات اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 528056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.