وزیرخارجه: بر تحرکات صهیونیست‌ ها اشراف داریم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما به آذربایجانی‌ها گوشزد کردیم که حضور اسرائیل در کشورتان به نفع صلح منطقه‌ای نخواهد بود. وی افزود: ایران اشراف کاملی بر تحرکات صهیونیست‌ها دارد آنها دست به برخی از اقدامات تخریبی زدند اما واکنش ما هم شدید بود.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار سخن می‌گفت با اشاره به رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و جهانی در رویارویی با تروریسم است او این رشادت‌ها را با همراهی حزب الله، نیروهای عراقی، سوری و لبنانی رقم زد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد حزب الله فداکارهای زیادی را در رویارویی با رژیم صهیونیستی در منطقه از خود نشان داد.

به گفته وزیر امور خارجه ایران سیاست ایران حفظ حسن همجواری است اما شاهد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهای همجوار ایران هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: ما به آذربایجانی‌ها گوشزد کردیم که حضور اسرائیل در کشورتان به نفع صلح منطقه‌ای نخواهد بود. ایران اشراف کاملی بر تحرکات صهیونیست‌ها دارد آنها دست به برخی از اقدامات تخریبی زدند اما واکنش ما هم شدید بود.

وی در رابطه با حضور نظامی آمریکا در منطقه هم تاکید کرد خروج آمریکا از منطقه مسأله‌ای تمام شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تمامی گروه‌های افغانی در ارتباط بوده و از دولتی که در برگیرنده تمامی ساختارهای افغانستان باشد حمایت می‌کند.

به گفته امیرعبداللهیان چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان انجام گرفته و پیشنهاداتی از هر دو طرف مطرح شده است و ما کاملاً منفتح در این مذاکرات حاضر شدیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 527987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.