ایران و ۳۹۱۶ روز شکست ناپذیری برابر کره جنوبی+ جدول

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کره جنوبی می‌رود که بیش از یک دهه از آخرین شکستش برابر این تیم می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی، دو رقیب سنتی قاره آسیا، تاکنون در ۳۱ دیدار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ایران ۱۳ و سهم کره جنوبی ۹ پیروزی بوده است ضمن اینکه ۹ دیدار دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. مصاف‌های دو تیم در کل پر گل بوده است؛ به طوری که در ۳۱ دیدار دو تیم ۶۶ گل به ثمر رسیده است که سهم هریک از دو تیم ۳۳ گل بوده است.

در این بین ۲۴ بازی از ۳۱ جدال دو تیم رسمی بوده است که در این بازی‌ها نیز ایران با ۱۰ پیروزی در برابر ۶ پیروزی کره جنوبی عملکرد بهتری نسبت به این رقیب در دیدارهای رو در رو دارد.

در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نیز ایران و کره جنوبی تاکنون ۹ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سه بار ایران و تنها یک بار کره جنوبی به پیروزی رسیده‌اند.

نکته جالب در مصاف‌های اخیر ایران و کره جنوبی اینکه ایران بیش از ۱۰ سال است برابر کره جنوبی شکست نخورده است. در واقع از آخرین شکست ایران برابر کره جنوبی که در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ در قطر با نتیجه یک بر صفر رقم خورد، ۱۰ سال و هشت ماه و ۲۰ روز می‌گذرد تا ایران بیش از یک دهه برابر رقیب دیرینه خود شکست نخورده باشد. در این ۱۰ سال ۶ دیدار بین ایران و کره جنوبی برگزار شد که چهار دیدار با پیروزی ایران و ۲ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آمار و ارقام رویارویی‌های ایران و کره جنوبی به شرح زیر است:

ایران و ۳۹۱۶ روز شکست ناپذیری برابر کره جنوبی+ جدول

کد خبر 527968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.