بورس نسبت به سایر بازارها سودآورتر است

یک تحلیلگر اقتصادی با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت: فعلاً بورس حالت شنیداری پیدا کرده است، این‌ چنین که نسبت به هر خبری واکنش نشان می‌دهد. با وجود همه این نوسانات بازهم بازار بورس نسبت به بازارهای مسکن، دلار، طلا و خودرو امن‌تر و در بلندمدت سودآورتر است.

محمدرضا شهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دلیل نوسانات غیرعادی روزانه بازار بورس آن است که هنوز ساختار اقتصادی کشور مشخص نیست. بورس آینه اقتصاد کشور است و هر اتفاقی در اقتصاد کشور، بر این بازار تأثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به ایجاد روزنه‌هایی از امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی و مهار تورم، در برهه‌ای شرایط بورس بهبود یافت. اما اکنون با وجود اظهاراتی مبنی بر تغییر نیافتن اوضاع اقتصادی تا پایان سال جاری، بازار بورس واکنش‌هایی را نشان داده است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: البته با وجود همه این نوسانات باز هم بازار بورس نسبت به بازارهای مسکن، دلار، طلا و خودرو امن‌تر و در بلند مدت سودآورتر است.

شهنام‌پور خاطرنشان کرد: بورس شاید در زمان‌هایی ضرر ده باشد ولی آن موقع که به سودآوری می‌رسد جبران کننده ضررهای قبلی خواهد بود.

وی تأکید کرد: بر این اساس افرادی که دارای دانش بورسی باشند در هیچ شرایطی این بازار را رها نخواهند کرد. زیرا آگاه هستند که با سرمایه‌گذاری در بورس، نقدینگی آن‌ها هدر نمی‌رود و فقط صبوری و آگاهی لازم است. در صورتی که بازارهای دیگر، ریسک هدر رفت سرمایه را دارند. مورد دیگر آنکه فعلاً بورس از اعمال مالیات معاف است در حالی که سایر بازارها با مالیات همراه هستند.

کد خبر 527949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.