در حوزه بالگردی و سیستم پیچیده پهپاد به دستاوردهای مهمی رسیده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوج قدرت و آمادگی رزمی است، گفت: در حوزه بالگردی و سیستم پیچیده پهپاد به دستاوردهای مهمی رسیده‌ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آئین افتتاحیه شانزدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری (ذخیره‌های نظام) که در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش، نهضت روی پای خود ایستادن را در تمامی سطوح نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوج قدرت و آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارد افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات نظامی به جایگاه بسیار مطلوبی رسیده است، امروز آنچه را که در حوزه تجهیزات نیاز داشته باشیم با حضور جوانان مؤمن و متخصص در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و صنعت دفاعی کشور تولید و به چرخه دفاعی در خواهیم آورد.

امیر حیدری با اشاره به توانمندی نیروی انسانی تاکید کرد: کشوری که دارای نیروی انسانی نخبه و دانشمند باشد به عنوان قدرتمندترین کشور در دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ساختار نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: رسته‌های مختلفی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که زنجیره‌های اقتدار دفاعی و امنیتی را تشکیل می‌دهد و این اراده پولادین، با حضور در مناطق مختلف کشور از جمله حضور در مرزها محصولی به نام امنیت را تولید کرده و به ارمغان آورده است.

امیر حیدری به نقش مؤثر نیروی زمینی ارتش در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداخت و افزود: ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان و تقدیم ۱۰ شهید والامقام نمونه بارز حضور و عملکرد مؤثر این نیرو در مقابله با این ویروس ناشناخته بود.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه بالگردی و پهپاد به قابلیت‌های مهمی دست یافته است، خاطرنشان کرد: بزرگترین ناوگان بالگردی را در سطح منطقه داریم، امروز بالگردهای ما به مجهزترین دوربین‌های دید در شب و موشک‌های نقطه زن مجهز هستند، در حوزه پهپاد نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته ایم، در مقطع کنونی در حوزه پهپاد های رزمی و شناسایی به خودکفایی رسیده ایم.

امیر حیدری ادامه داد: در کسب دستاوردهای علمی به خصوص در حوزه دفاعی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و مرکز تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا از افراد نخبه و متخصص استفاده بهینه می‌کند.

کد خبر 527947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.