افراد مبتلا به دیابت در معرض بیماری کووید-۱۹ قرار دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیابت خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت یکی از بیماری‌های زمینه‌ای است که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد، زیرا بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است افرادی که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند لازم است دُز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند، به نظر می‌رسد افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نیز جز این دسته از افراد قرار دارند.

به گفته محققان، بیماری دیابت تقریباً ۲۵ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد، به همین دلیل بهتر است افراد دُز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری را کسب کنند. با توجه به اینکه ایمنی ایجاد شده پس از دریافت واکسن کرونا پس از مدتی کاهش پیدا می‌کند، دریافت دز تقویت کننده مزایای زیادی به همراه دارد.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد ۶۵ سال به بالا واجد شرایط دریافت دُز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند، اما برخی افراد ۱۸ سال به بالا نیز با توجه به شرایطی که دارند لازم است دز تقویت کننده را تزریق کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 527821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.