جشنواره فیلم کودک دریچه روشنی برای سینمای کودک و نوجوان است

کارگردان فیلم «کیمیاگر» گفت: جشنواره فیلم کودک اهمیت زیادی در حوزه سینمای کودک دارد. جشنواره فیلم کودک اصفهان به تنهایی بار سینمای کودک ایران را به دوش می‌کشد، می‌توان گفت جشنواره دریچه روشنی برای سینمای کودک و نوجوان است.

مسعود قدسیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فیلم «کیمیاگر» یک نگاه باز به داستان کیمیاگر پائولو کوئیلو داشته است و از طرفی نیز به افسانه‌ها و پریان در قصه‌های ایرانی می‌پردازد، داستان این فیلم در رابطه با پسری است که زندانی شده و چندین جنگجو برای آزادی او تلاش می‌کنند، اما موفق نمی‌شوند، چوپانی برای نجات این کودک اقدام می‌کند و ادامه داستان در این رابطه ادامه می‌یابد.

وی افزود: این فیلم به ادبیات ارجاع داشته و کودکانی که این فیلم را تماشا می‌کنند با نویسنده کتاب آشنا خواهند شد، فضای فیلم نیز به گونه‌ای است که کودکان و نوجوانان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و می‌توانند هدف قصه را دریافت کنند.

کارگردان فیلم «کیمیاگر» گفت: دهه ۶۰ و ۷۰ که دوران شکوفایی سینمای کودک بود و کارگردانان تراز اول کشور در آن زمان فیلم‌های ماندگاری همچون «بچه‌های آسمان» را ساختند، اما در سال‌های بعد از آن تولیدات ماندگاری وجود نداشت؛ البته تعدادی از فیلمسازان همچون نرگس آبیار و عبدی پور به انتخاب خود در این حوزه فیلم‌های موفق و تأثیرگذاری ساختند.

قدسیه اضافه کرد: اما استعداد شخصی این افراد ادامه دار نبوده است و در دو دهه ۸۰ و ۹۰ روند فیلم‌سازی در سینمای کودک و نوجوان موفق نبوده است و این امر ناشی از سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است، لازم است به سینمای کودک و نوجوان توجه بیشتری شود، کودکان آینده‌سازان کشور هستند و دیدن فیلم منجر به ایجاد خلاقیت در وجود آنان می‌شود حتی اگر فیلمساز و هنرمند نشوند.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک اهمیت زیادی در حوزه سینمای کودک دارد و جشنواره فیلم کودک اصفهان به تنهایی بار سینمای کودک ایران را به دوش می‌کشد، می‌توان گفت جشنواره دریچه روشنی برای سینمای کودک و نوجوان است.

کد خبر 527805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.