انتقاد رئیس شورای شهر از عملکرد نمایندگان مجلس در قبال مسائل کلان اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان استان اصفهان در مجلس پیگیری مسائل کوچکتر حوزه انتخابی را بر مسائل کلان ترجیح داده و از آن غفلت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: قرآن کریم برای اداره دولت اسلامی، مشارکت مردم در جامعه و مشورت با آنان را پیش بینی کرده و شورا از ارکان سیاسی اسلام به شمار می‌آید؛ آیات قرآن بر این موضوع تاکید و ائمه اطهار پیروان خود را به مشورت با اهل خرد توصیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنگامی که مسائل در شورا مطرح شده و عقل‌ها به کمک یکدیگر بیاید موضوعات پخته‌تر و کم عیب و نقص‌تر می‌شود، افزود: شوراهای شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی مدیریت شهرها و روستاها را به عهده داشته‌اند و پس از نزدیک به دو دهه فعالیت و آزمون و خطا، اکنون باید به عنوان نهادی قدرتمند در مناطق شهری و روستایی ایفای نقش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به عنوان رویکرد نوین در حل معضلات نقش مهمی در حکومت محلی و در عرصه زندگی شهری ایفا می‌کند، تصریح کرد: پس از استقرار شورای اسلامی شهر و انتخاب شهردار اصفهان و به پیرو آن تحولات در بدنه مدیریت شهری و از سوی دیگر انتخاب استاندار جدید اصفهان بیش از هر زمان دیگری به همکاری و مشورت در اداره امور استان و شهر نیازمندیم.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته با برخوردار نامیدن اصفهان بسیاری از مشکلات این کلانشهر نادیده گرفته شده و این استان را به معنای واقعی کلمه دچار بحران‌های فراوان کرده است.

نورصالحی با اشاره به ۱۸ مهرماه روز نکوداشت زاینده رود، خاطرنشان کرد: زاینده‌رود سالهاست دیگر نه رود است نه زاینده و با قطع شدن شریان حیاتی این رودخانه فریاد واعطشای کشاورزان و دامداران شنیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرونشست زمین در اصفهان در حال وقوع است و کارشناسان از سال‌ها پیش نسبت به آن هشدار می‌دادند، گفت: این پدیده شوم تنها یکی از آثار وحشتناک برداشت نامتعارف منابع زیرزمینی و جایگزین نشدن آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از اینکه گاهی مسئولان تا نزدیکی اصفهان می‌آیند اما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم این استان پهناور وجود ندارد، اضافه کرد: تاسف‌بارتر آنکه نمایندگان استان نیز پیگیری مسائل کوچک‌تر حوزه انتخابی را بر مسائل کلان ترجیح داده و از آن غفلت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تغییر در مدیریت استان نفسی تازه و امیدی دوباره در بین مردم جاری شود.

نورصالحی افزود: اصفهان برخوردار است اگر؛ دوباره زاینده رودش جاری شده، کشاورزش که روزی زکات ده بود محتاج صدقه نباشد، دامپرورش برای کمبود علوفه مجبور به کشتن دام نشود، فرونشست زمین تاریخش را فرونبرد و نخبه علمی صنعتی و اقتصادی آن به خاطر کمبودها به فکر مهاجرت از استان نباشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز به همفکری ننشینیم باید در فردای نه چندان دور شاهد تحلیل رفتن و بی‌رمق شدن نصف جهان باشیم بنابراین همفکری و همکاری برای حل مشکلات استان یک توصیه نیست بلکه یک امر واجب برای ما است که با آرای مردم بر صندلی مدیریت شهری تکیه زده‌ایم.

نورصالحی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها و بیش از هر نهاد دیگری بلندگوی مطالبه‌گری خواسته‌های مردم باشد، ادامه داد: بازگشت حیات به زاینده‌رود از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است لذا از هیئت دولت دعوت می‌کنیم که در اسرع وقت به اصفهان سفر کرده و در کنار مدیران استان چاره‌ای برای مشکلات کلانشهر و مردم آن بیندیشند.

وی با ابراز آمادگی همکاری همه جانبه شورای اسلامی شهر با سایر ارگان‌ها برای رفع مشکلات، پیشنهاد داد که مجمع ویژه‌ای برای گفت و گو و ارائه راهبردهای کلان و با حضور استاندار، نمایندگان در مجلس و شورای شهر، شهردار و نماینده ولی فقیه تشکیل شده و سایر مسئولان نیز به فراخور موضوعات مختلف در قالب کارگروه به این مجمع افزوده شوند.

نورصالحی روز جهانی پست و استاندارد و هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و با اشاره به روز عصای سفید، تصریح کرد: این روز که متعلق به نابینایان است، به ما بیش از هر زمان دیگری یادآوری می‌کند که فضای شهری متعلق به تمام شهروندان است و باید زمینه حضور ایمن این قشر از افراد دارای معلولیت در شهر فراهم شود.

کد خبر 527728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.