شرایط اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری فراهم است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از فراهم شدن شرایط برای اجرای برنامه‌های حضوری به‌ویژه در فرهنگسراها و محیط‌های فرهنگی به صورت تدریجی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی جعفری در آئین اختتامیه پویش ملی نسل حسینی و مسابقه ملی کتابخوانی "آئینه تمام‌نما"، اظهار کرد: یک هم افزایی بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی فعال استان شکل گرفته که حاصل مشارکت سه نهاد اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما فارس و نهاد نمایندگی رهبری است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد، افزود: امسال نیز نگاه بهتری در حوزه فضاسازی در ایام سوگواری اتفاق افتاد و موفق شدیم ویژه برنامه‌های دهه اول محرم را با فضاسازی بهتر و اجرای برنامه‌های منسجم‌تر برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: در ایام سوگواری محرم و صفر بیش از ۵۰ برنامه تعزیه خوانی در سراسر شهر برگزار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: اتفاقی که ویروس کرونا برای حوزه معاونت فرهنگی رقم زد، فعال شدن فرهنگسراهای مجازی بود. مهم‌ترین خاصیت و ویژگی این مهم این است که سطح وسیعی از مخاطبان را در کل کشور می‌تواند با خود همراه کند و این در حالی‌است که به لحاظ فرهنگی و ضریب تأثیر از برنامه‌های حضوری که در گذشته برگزار می‌شد بسیار مؤثرتر و موفق تر عمل کرده است.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های دیگری با چنین موضوعاتی با هماهنگی معاونت فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری اجرا کنیم.

صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: وظیفه‌ای که دستگاه‌های فرهنگی و هنری در این برهه زمانی دارند. انتقال ارزش‌های اصلی نظام و دین مبین اسلام با زبان هنر به نسل آینده است.

وی با بیان اینکه این ارزش‌ها می‌توانند به صورت مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها و تعزیه‌ها، نشست‌ها و شب شعر و چاپ کتاب‌ها باشد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا با زبان فرهنگ برای انتقال این رسالتی که بر عهده ماست دست در دست یکدیگر بتوانیم آن را انجام بدهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد با همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی با این موضوع را در راستای ارتقا فرهنگ دینی با کمک یکدیگر اجرا کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 527691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.